آب بندی چاله آسانسور

آب بندی چاله آسانسور
  • 1372
  • 1399/12/28

آب بندی چاله آسانسور

حتما دید یا براتون پیش اومده که مدیر ساختمان اطلاع از پر شدن چاله آسانسور از آب میده اما چه چطور امکان داره مگه چاله آسانسور چاه یا مخزن که توش پر آب میشه مردم برق میگیره ما رو کبریت سوخته حالا چه کنیم مدیر؟ برای مدیر هم چاره ای جز جستجو در اینترنت یا راهنمایی از مهندسین داخل ساختمان یا همسایگانی که قبلا تجربه داشتن میپرسه تا مشکل پیش آمده حل بشه.

اما حل مساله ابتدا سعی کنید منشاء نفوذ آب را پیدا کنید اینکه آب سطحی مثل جوی یا رودخانه بوده یا آب های زیر زمینی بوده اگر آب سطحی باشد حل این مساله با یک تغییر جهت یا مسدود کردن آب حل می­شود اما اگر آب زیر زمینی بود چه کنیم؟ (قنات، چاه،…) ساده اس کافی آب داخل چاله رو با سطل یا کف کش کنترل و خارج کنید سپس با پودر آنی گیر که به صورت خمیر در میآید و 1 دقیقه زمان دارید از آن استفاده کنید جلوی مسیر آب قرار دهید تا مانع از نفوذ آب به داخل شود چنانچه اعمال کردید از کنارهای محل آب بیرون زد و دوباره شروع به آب دادن کرد تمام سطح با آنی گیر پوشش دهید تا آب بند شود

سپس پوشش نفوذگر کریستال شونده را با چسب بتن مخلوط کرده تا مثل رنگ شود با جارو شستشو ماشین اعمال کنید تا خوب آب بندی شود حتما دقت کنید هنگامی که به صورت فشار آب زیاد و بحرانی از یک فرد متخصص در انجام کار استفاده کنید اما اگر تو حالت عادی هست یک داوطلب کافیست.