آب بندی اتصال بتن قدیم و جدید

آب بندی اتصال بتن قدیم و جدید
  • 1985
  • 1399/12/28

آب بندی اتصال بتن قدیم و جدید

سوالی در اکثر عملیات بتن ریزی پیمانکاران و کارفرمایان از خود یا از دیگران و یا در اینترنت به دنبال جوابش هستند البته از این نباید گذشت که تجربه افراد در صحت انجام کار بسیار موثر است و این مساله تا حدی زیادی برای ما و خودتان راحت میکند.
بازهم با یک مثال کاری میزنیم تا مطالب به طور صحیح­تری بیان بشه
مثال: ما در یک پروژه بتن ریزی استخر و یا مخزن هستیم که متراژ بسیار بالای داره و یا دیواره­های بلندی داره که امکان بتن ریزی در یک مرحله امکان پذیر نیست و یا شرایط طوری اتفاق میافته که بتن ریزی متوقف می­شود و به زمانی دیگر موکول می­شود حال باید چه کرد؟

 چه ضمانتی وجود داره که وقتی ما بتن جدید بر روی قدیم اجرا میکنیم چسبندگی لازم داره؟ آب بندی میشه؟

فقط کافی کمی با تجربه عمل کنید بعد از نیمه کاره موندن کار توانایی خود را به رخ بکشید قبل از هر گونه بتن ریزی به کارگر مشغول کار بگید تا مقداری چسب بتن لایه پیوندی و یا چسب اپوکسی لایه پیوندی روی سطح بتن قدیم اعمال کند سپس در مرکز آن به صورت طولی واتراستاپ هیدروفیلی و یا بنتونیتی قرار دهد و قبل از خشک شدن مواد (چسب بتن لایه پیوندی یا چسب اپوکسی لایه پیوندی) بتن ریزی جدید را انجام دهید به همین راحتی می توانید پیوندد بتن قدیم به جدید را آب بندی کنید.
نکته دقت داشته باشید که بتن ریزی قبل خشک شدن مواد اجرا شود چراکه در صورت خشک شدن سطح حالت شیشه­ای پیدا می­کند و مانع از چسبیدن بتن میشود و از چسبیدن واتراستاپ بنتونیتی و یا هیدروفیلی مطمئن شوید.
عدم صحت انجام کار و بدون تجربه کاری تضمینی به آب بندی نمی­کند.
برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.