نحوه ترمیم ترک های گسترده در بتن

نحوه ترمیم ترک های گسترده در بتن
  • 942
  • 1400/4/29

بتن آرپوم

شرکت بتن تولید کننده و عرضه کننده افزودنی شیمیایی بتن

شرکت بتن آرپوم شامل گروه بازرگانی و تولیدی می باشد که سال ها مطابق با تکنولوژی روز دنیا در تولید کلیه افزودنی های شیمیایی بتن و ساختمان توانسته است گامی در جهت ارتقاء و پیشروی این صنعت بر دارد.
افتخار دارد که با توجه به انجام پروژه های مشابه به صورت مطلوب، امکانی مناسب جهت همکاری و مشاوره فی مابین را فراهم سازد. امید است که شما  پس از مطالعه این مقاله ما را از نظریات خود مطلع ساخته تا در بستری از مفاهیم فنی فرصت برای همکاری مشترک بوجود آید.
شرکت بتن آرپوم با ارائه محصولات با کیفیت و با کارشناسان فنی و خبره خود می تواند شما را در تمامی مراحل پروژه یاری برساند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت ما www.betonarpoom.ir مراجعه بفرمایید.

نحوه ترمیم ترک های گسترده در بتن

نحوه ترمیم ترک های گسترده در بتن

ترک های وسیع در بتن بهتر است با یک ترکیب ترمیم کننده بتن وصله زده و مهر و موم شوند. ترک های کوچکتر، با عرض کمتر از 1/4 اینچ، با یک درز بتونی یا پرکننده مایع قابل ترمیم هستند. ترکیبات ترمیم کننده بتن معمولاً با آب مخلوط می شوند و با ماله استفاده می شوند. آن ها بافتی مشابه دوغاب دارند و می توان آن ها را صاف و بافت کرد تا با مناطق اطراف ترکیب شود. با این حال، رنگ ترمیم کننده بتن مانند بتن جدید به نظر می رسد و با بتن قدیمی مطابقت ندارد. پنهان کردن ترمیم کننده بتن به طور کامل نیاز به رنگ آمیزی سطح با یک رنگ بتونی مناسب دارد.

نحوه ترمیم ترک های بتونی پهن

راز اصلاح ترک های بتونی گسترده این است که کناره های ترک را برش دهید تا شکل V معکوس پیدا کند. این به مواد ترمیم کننده کمک می کند تا در داخل ترک "کلید یا قفل " شوند و علاوه بر پیوند شیمیایی بین ماده ترمیم کننده و بتن، یک پیوند مکانیکی ایجاد کند.

  • ترک را با چکش برای پهن شدن پایه ترک و جدا کردن هرگونه ماده سست از بتن قدیمی، باز کنید.
  • با استفاده از برس سیمی، همه بقایای ترک را بردارید. در صورت تمایل، ترک را با یک واشر فشار یا یک شلنگ باغ و نازل اسپری تمیز کنید.
  • با استفاده از اسفنج خشک یا برس، تمام آب و بقایای ترک را بردارید. با دقت کار کنید تا تمام گرد و غبار و شن از ترک پاک شود. اگر سطوح مرطوب باشد، اشکالی ندارد اما نباید داخل ترک آب وجود داشته باشد.
  • طبق دستورالعمل سازنده، ترکیب ترمیم کننده بتن را مخلوط کنید.
  • قبل از اجرای ترمیم کننده بتن حتما از چسب بتن به عنوان لایه پیونده دهنده بتن قدیمی و ترمیم کننده استفاده کنید و قبل از خشک شدن چسب بتن مواد ترمیم را روی سطح اعمال کنید.
  • ترکیب را به داخل ترک، ماله یا پرداخت کنید. ماله را به داخل محکم بکشید تا جیب های هوا خارج شود و به کار مواد وصله در عمق ترک کمک کند. ترک را تا سطح بتن اطراف پر کنید.
  • سطح مچ را با ماله صاف کنید و ترکیب را به بتن اطراف پر کنید.
  • طبق دستورالعمل ترمیم کننده سطوح ترمیم شده را تا دو روز اسپری آب پاشی کنید.
  • در صورت تمایل سطح وصله و اطراف آن را رنگ کنید.

نحوه ترمیم ترک های گسترده در بتن

نحوه ترمیم ترک های بتنی باریک

ترک های باریک را می توان با استفاده از پرکننده پایه پلیمری مانند درزگیر پلی یورتان (ماستیک تک جزئی پلی یورتان) پر کرد. متناوباً، بسیاری از محصولات به صورت تیوپ 600 میلی لیتر با دستگاه گان مخصوص عرضه می شوند. ترک های بسیار کوچک مانند ترک های خط مو و شن نما شدن سطح را می توان با استفاده از یک ترمیم کننده آرایشی (بتنو نه کاسماتیک) اعمال کرد که روی ترک ایجاد شده و سپس با چاقو بتونه یا ماله صاف می شود. ترک های باریک می توانند عمیق باشند و اغلب از کل ضخامت دال بتنی گسترش می یابند.

بنابراین، بهتر است تعمیر را با پر کردن میله پشتی فوم در ترک ایجاد کنید تا پایه ای برای نگهداری مواد ترمیم ایجاد شود. میله پشتی در اندازه های مختلف جامد است. از قطر میله ای استفاده کنید که کمی از عرض ترک بزرگ تر باشد. میله پشتی را با پیچ گوشتی تا عمق 10 سانت درون ترک قرار دهید. طبق دستورالعمل سازنده، ترک را با مواد ترمیم کننده پر کنید.