هفت مواد افزودنی بتن

هفت مواد افزودنی بتن
  • 894
  • 1400/5/4

بتن آرپوم

شرکت بتن تولید کننده و عرضه کننده افزودنی شیمیایی بتن

شرکت بتن آرپوم شامل گروه بازرگانی و تولیدی می باشدکه سال ها مطابق با تکنولوژی روز دنیا در تولید کلیه افزودنی های شیمیایی بتن  و ساختمان توانسته است گامی در جهت ارتقاء و پیشروی این صنعت بر دارد. افتخار دارد که با توجه به انجام پروژه های مشابه به صورت مطلوب، امکانی مناسب جهت همکاری و مشاوره فی ما بین را فراهم سازد. امید است که شما  پس از مطالعه این مقاله ما را از نظریات خود مطلع ساخته تا در بستری از مفاهیم فنی فرصت برای همکاری مشترک بوجود آید.

شرکت بتن آرپوم با ارائه محصولات با کیفیت و با کارشناسان فنی و خبره خود می تواند شما را در تمامی مراحل پروژه یاری برساند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. 09106769070 02633535107

هفت مواد افزودنی بتنی که باید استفاده شوند (مواد افزودنی)

مواد افزودنی بلافاصله قبل یا حین اختلاط بتن به دسته بتن اضافه می شوند. مواد افزودنی بتن می توانند کیفیت بتن، قابلیت کنترل، تسریع یا تاخیر در زمان گیرش را بهبود بخشند. از جمله سایر خصوصیاتی که می توانند برای بدست آوردن نتایج خاص تغییر کنند. برای گفتن همه، بسیاری از مخلوط های بتن امروزه حاوی یک یا چند مواد افزودنی بتن هستند که به شما کمک می کنند تا روند ریزش باعث کاهش هزینه و در عین حال افزایش بهره وری شود. هزینه این مواد افزودنی بسته به مقدار و نوع مواد افزودنی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. همه این ها به هزینه متر مکعب بتن اضافه می شوند.

مواد افزودنی بتن - دیرگیر بتن

از مواد افزودنی بتن دیرگیر بتن تنظیم شده برای به تأخیر انداختن واکنش شیمیایی استفاده می شود که در هنگام شروع بتن از فرآیند گیرش اتفاق می افتد. این نوع مواد افزودنی بتن معمولاً برای کاهش اثر دمای بالا که می توانند تنظیم اولیه بتن را ایجاد کنند، مورد استفاده قرار می گیرند. از مواد افزودنی تاخیر دهنده بتن در ساخت روسازی بتن استفاده می شود که زمان بیشتری را برای اتمام سنگ فرش های بتنی اختصاص می دهد.

هزینه های اضافی را برای قرار دادن یک کارخانه دسته ای بتنی جدید در محل کار کاهش می دهد و به از بین بردن اتصالات سرد در بتن کمک می کند. از کند کننده ها همچنین می توان برای مقاومت در برابر ترک خوردگی ناشی از انحراف فرم که می تواند هنگام قرار دادن اسلب های افقی در مقاطع ایجاد شود، استفاده کرد. اکثر بازدارنده ها همچنین به عنوان کاهنده آب عمل می کنند و ممکن است مقداری هوا را در بتن جذب کنند.

هفت مواد افزودنی بتون

مواد افزودنی بتن - هوازا یا حباب زا بتن

هوازا یا حباب زا بتن می تواند باعث افزایش دوام یخ زدگی و ذوب شدن بتن شود. این نوع مواد افزودنی در عین کاهش ترک و جداسازی بتن تازه ، بتن مقاومت تری را نسبت به بتن غیر هوازایی تولید می کند. مقاومت بهبود یافته بتن در برابر یخ زدگی شدید یا چرخه های یخ زدگی / ذوب. سایر مزایای این افزودنی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر چرخه های خیس شدن و خشک شدن
  • درجه بالایی از قابلیت کار
  • ماندگاری بالا
  • حباب های هوای خاکی به عنوان یک بافر فیزیکی در برابر ترک خوردگی ناشی از تنش های ناشی از افزایش حجم آب در دمای انجماد عمل می کنند. مواد افزودنی هوازا  تقریباً با تمام مواد افزودنی بتن سازگار هستند. 

مخلوط های بتن کاهنده آب

مواد افزودنی کاهنده آب محصولات شیمیایی هستند که با افزودن آن ها به بتن می توانند کسری مطلوب با نسبت آب سیمان کمتر از آنچه در حالت عادی طراحی می شود، ایجاد کنند. از مواد افزودنی کاهش دهنده آب برای بدست آوردن مقاومت بتن خاص با استفاده از محتوای سیمان کمتر استفاده می شود. محتوای کم سیمان منجر به انتشار CO2 کمتر و مصرف انرژی در هر بتن تولید شده می شود. با استفاده از این نوع مواد افزودنی، خصوصیات بتن بهبود یافته و به قرار دادن بتن در شرایط دشوار کمک می کند. گیرنده های آب در وهله اول در عرشه پل ها، پوشش های بتونی با دامنه کم و بتن ترمیمی استفاده شده است. پیشرفت های اخیر در فناوری افزودنی منجر به توسعه گیرنده های میان رده آب شده است.

مواد افزودنی بتن - تسریع کننده

از مواد افزودنی تسریع کننده بتن برای افزایش سرعت توسعه مقاومت بتن یا کاهش زمان گیرش بتن استفاده می شود. کلرید کلسیم را می توان به عنوان رایج ترین جز شتاب دهنده نام برد. با این حال، می تواند فعالیت خوردگی تقویت کننده فولاد را تقویت کند. با این وجود، بهترین روش های بتن مانند ادغام مناسب، پوشش مناسب و طراحی مناسب مخلوط بتن می تواند از این مسائل خوردگی جلوگیری کند. مواد افزودنی تسریع کننده به ویژه برای اصلاح خصوصیات بتن در هوای سرد بسیار مفید است.

مواد افزودنی بتن - الیاف بتن

الیاف بتنی در هنگام اختلاط اولیه مواد افزودنی بتن کاهش دهنده به بتن اضافه می شوند. این نوع مواد افزودنی می تواند باعث کاهش جمع شدن زودرس و طولانی مدت شود. در مواردی که ترک خوردگی ناشی از انقباض می تواند منجر به مشکلات دوام شود و یا تعداد زیادی از اتصالات جمع شدگی به دلایل اقتصادی یا فنی نامطلوب است، می توان از مواد افزودنی الیاف پروپیلن استفاده کرد. مواد افزودنی کاهش دهنده انقباض می تواند، در بعضی موارد باعث کاهش قدرت در سنین پایین و بعد شود.

مواد افزودنی بتن - مواد ابرروان کننده بتن

هدف اصلی استفاده از فوق روان کننده ها تولید بتن روان با روانی بالا است تا در سازه های بسیار تقویت شده و در مکان هایی که به راحتی نمی توان تلفیق کافی توسط لرزش را به دست آورد استفاده شود. کاربرد عمده دیگر تولید بتن با مقاومت بالا در W / C از 0.3 تا 0.4 است. مشخص شده است که برای اکثر انواع سیمان، فوق روان کننده عملکرد بتن را بهبود می بخشد. یکی از مشکلات مرتبط با استفاده از کاهنده آب با برد زیاد در بتن، از بین رفتن روانی بتن است. بتن با کارایی بالا حاوی فوق روان کننده می تواند با مقاومت در برابر انجماد و ذوب بالا ساخته شود، اما محتوای هوا باید نسبت به بتن بدون فوق روان کننده افزایش یابد.

مواد افزودنی بتن - بازدارنده خوردگی (مکمل بتن ضد خوردگی)

مواد افزودنی ضد خوردگی در گروه مواد افزودنی ویژه قرار می گیرند و برای کند کردن خوردگی فولاد تقویت کننده در بتن استفاده می شوند. بازدارنده های خوردگی می توانند به طور قابل توجهی هزینه های نگهداری سازه های بتن آرمه را در طول عمر معمول 30 تا 40 سال کاهش دهند. از سایر مواد افزودنی ویژه می توان به افزودنی های کاهش دهنده و مهارکننده های واکنش قلیایی - سیلیس اشاره کرد. مواد افزودنی مهار کننده خوردگی تأثیر کمی در قدرت در سنین بعدی دارند اما ممکن است رشد قدرت اولیه را تسریع کنند. ضد خوردگی مبتنی بر نیتریت کلسیم باعث تسریع زمان گیرش بتن ها در طیف وسیعی از دمای پخت می شوند، مگر اینکه با جبران کننده تنظیم شده برای جبران اثر شتاب دهی فرموله شوند.

مواد افزودنی بتن - آب بند کننده بتن (ژل میکروسیلیس)

مواد افزودنی آب بند کننده بتن تشکیل شده از ذرات ریز و سبک با خاصیت جذب آب بالا می باشد که بتن را نفوذ ناپذیر و آببند نموده با به کار گیری این محصول علاوه بر آب بند کننده گی روانی بالایی به تن می دهد که نسبت آب به سیمان را کاهش داده و باعث افزایش مقاومت بتن می گردد. ژل میکروسیلیس یک افزودنی چند منظوره و پیشرفته ای می باشد که موجب بالا رفتن مقاومت فشاری، خمشی و کشش بتن میگردد. از این محصول به منظور ساخت سازه های آبی، مخازن و لوله های آبی پارکینگ، تصفیه خانه ها و آب و فاضلاب، عرشه پل و بتن های که در معرض خوردگی می باشند و ....

هفت مواد افزودنی بتون

ژل میکروسیلیس در دسته بندی های متفاوتی از لحاظ میزان مصرف و مقاومت و نوع کاربری تقسیم می شوند.

  • دوغاب ژل مکروسیلیس
  • ژل بتن
  • ژل میکروسیلیس الیاف دار
  • مکمل بتن
  • پاور ژل