آنی گیر بتن، کاربرد و نحوه اجرا

آنی گیر بتن، کاربرد و نحوه اجرا
  • 951
  • 1400/9/28

آنی گیر چیست؟

آنی گیر مخلوط بتن سریع گیرش برای گیرش پایه ها، آستین ها و لنگرها، برای ریختن دال های 2 اینچی (51 میلی متر) یا ضخیم تر، و برای سایر کاربردهایی که بتن سریع گیرش مطلوب است استفاده می شود. آنی گیر نشتی آب یک وضوح سریع و قابل اعتماد برای آبیاری ناخواسته از طریق سازه های بتنی یا هر بستر سیمانی ارائه می دهد. واکنش سریع ترکیبات در تماس با رطوبت، مانع تقریباً آنی آب را حتی تحت فشار بالا تضمین می کند. آنی گیر بتن برای عملکرد در برابر نفوذ آب در شرایط مختلف طراحی شده است. نشتی آب به صورت پودر عرضه می شود و هنگامی که با آب مخلوط می شود، مستقیماً روی بتن، بلوک، سنگ تراشی یا سیمان در مناطق تراوش / نشتی آب اعمال می شود. آنی گیر بتن با پوشش ضد آب برای ضد آب کردن فوری استفاده می شود.

آنی گیر بتن یک سیمان هیدرولیک بدون کلرید با گیرش فوق العاده سریع است که با قرار گرفتن در معرض آب بلافاصله سفت می شود. می توان آن را روی بتن، بنایی یا سنگ اعمال کرد تا نشت آب فعال را مسدود و متوقف کند - در کمتر از 30 ثانیه. آنی گیر بتن را می توان به صورت خشک روی نشتی های فعال اعمال کرد و با آب ورودی مخلوط می شود تا نشت را متوقف کند. یا می توان آن را با مقدار کمی آب مخلوط کرد و در محل نشت نگه داشت تا زمانی که مواد سفت شوند (10-30 ثانیه). آنی گیر یک درزگیر قابل ریختن و سخت‌کننده رطوبت است که برای استفاده در تابه‌ها طراحی شده است و درزگیرهای نفوذی آنیگیر تضمین شده است.

آنی گیر برای استفاده در آب و هوای مرطوب، خشک یا سرد مناسب است. آنی گیر بدون حلال است، فاقد ایزوسیانات است و پس از پخت منقبض نمی شود. آنی گیر نمی تواند مانند درزگیرهای یورتان، "گاز خارج شود" یا روی سطوح مرطوب حباب بزند. آنی گیر دارای خواص "الاستومری" ارتجاعی و چسبندگی عالی به اکثر مصالح ساختمانی است. آنی گیر را می توان به طور موثر در بسیاری از شرایط سخت کارگاه ساخت و ساز استفاده کرد و در شرایط آب و هوایی مرطوب یا خشک و در دماهای پایین (0o C (32 درجه فارنهایت)) درمان کرد. طول سنج پایین سیلانت آنی گیر در مقایسه با درزگیرهای یورتان معمولی، حرکت بیشتری را در آب بندی های نفوذی انجام می دهد.

آنی گیر بتن، کاربرد و نحوه اجرا

کاربرد آنی گیر:

آنی گیر بتن را می توان بر روی سطوح جدید یا قدیمی از نظر ساختاری استفاده کرد و هرگونه نشت آب را حتی تحت فشار هیدرواستاتیک در شرایط زیر از بین می برد. این محصول در زمینه دیوارهای حائل و ستون ها در مخازن، استخرهای شنا قبل از کاشی کاری یا نقاشی، مخازن آب آشامیدنی بتنی، تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب، اسلب پایه، انبارهای زیرزمینی، پارکینگ های زیرزمینی، گاراژها و غیره. واحدهای بتنی پیش تنیده و پیش ساخته، تونل ها، سیلوها، کانال های آبیاری، حمام، آشپزخانه و غیره، رندر شن و ماسه سیمان، شفت های بالابر، چاله های تعمیر و نگهداری خودرو کاربرد دارد.

مزایا و ویژگی آنی گیر بتن:

با تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از ساختاری که روی آن اعمال می شود، خواص ضد آب عالی را ارائه می دهد، غیر سمی و غیر آلوده کننده است. عمل کریستالی مهاجرتی در صورت وقوع تماس با آب در آینده، دوباره فعال می شود. همچنین نشتی را در کمتر از 30 ثانیه متوقف می کند، ایمن و آسان برای استفاده - بدون نیاز به مخلوط کردن در بیشتر موارد، قابل اجرا بر روی سطوح خیس و مرطوب، می توان به سمت فشار آب مثبت یا منفی اعمال کرد، بدون بو و بخار، کاربردهای تجاری و مسکونی دارد. 

نحوه ی اجرای آنی گیر: 

آماده سازی بستر:

مانند بسیاری از عملیات پوشش‌دهی، آماده‌سازی سطوح بسیار مهم است و اگرچه این امر می‌تواند زمان‌بر باشد، اما ضروری است که به طور کامل انجام شود. تمام سطوح باید تمیز و عاری از سیستم های رنگ، روغن، گرد و غبار سست، عملیات کرکره، ترکیبات پخت، سخت کننده های سطح و سایر آلاینده ها باشند. آماده سازی سطح مانند تمام شیوه های خوب ساختمان، آماده سازی برای اطمینان از اینکه محصول با اثربخشی 100٪ کار می کند بسیار مهم است. منطقه ای که باید پر شود باید سالم، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی سطحی باشد. هر گونه مواد نرم، پوسیده و نامناسب را که دریچه ای برای پر شدن و نفوذ آنی گیر باقی می گذارد، بردارید. بسیار مهم است که ترک ها قبل از اعمال آنی گیر به شکل U شکل بریده شوند تا محصول بتواند ناحیه را پر کند و استحکام نگهداری کافی را ایجاد کند.

اگر ترک برداشته نشود و محصول بر روی یک سطح دیوار صاف روی ترک اعمال شود، آن را حفظ نخواهد کرد. روی بتن خشک اعمال نشود – سطح باید قبل از اعمال محصول با آب خیس شود. آماده سازی سطح را می توان به بهترین وجه با استفاده از آب پرفشار، انفجار شن یا خراشیدن مکانیکی انجام داد. جت آب این مزیت را دارد که زیرلایه اشباع کامل حاصل می شود، اما کمبود امکانات زهکشی ممکن است در برخی موارد مانع استفاده از آن شود. مناطق تعمیر شده را می توان پس از 24 ساعت با پوشش ضد آب پوشش داد.

مخلوط کردن:

مهم است که مواد را بیشتر از مقداری که می توان در 30 ثانیه اعمال کرد مخلوط نکنید. نسبت اختلاط توصیه شده تقریباً 4 قسمت نشتی آب به یک قسمت حجم آب تمیز است. توصیه می شود که پودر به آرامی به آب اضافه شود و با دستکش مخلوط شود تا غلظتی صاف و بدون توده به دست آید. آنی گیر بتن اگر مواد مخلوط سفت شد، دوباره با آب مخلوط نکنید، بلکه مواد تازه را دور بریزید و مخلوط کنید.

نکته: در اکثر موارد آنی گیر را می توان به صورت پودر خشک بدون مخلوط کردن استفاده کرد. در جایی که مخلوط کردن مورد نظر است، با آب گرم (نه داغ) مخلوط کنید تا قوام دلخواه به دست آید. فقط مقدار مورد نیاز برای منطقه ای را که در حال تعمیر هستید مخلوط کنید زیرا زمان کار کمتر از 30 ثانیه است.

آنی گیر بتن، کاربرد و نحوه اجرا

تعیین سطح:

مشکلاتی که در عایق بندی زیرزمینی وجود دارد بسیار زیاد و متنوع است و همه را نمی توان با یک مشخصات ساده حل کرد - در صورت شک با خدمات فنی تماس بگیرید. هنگامی که سرشاخه نشتی آب مخلوط شد، باید مستقیماً روی منبع ورودی آب اعمال شود و تا 2 دقیقه یا تا زمانی که در لمس محکم شود در جای خود محکم نگه دارید. توصیه می شود برای اطمینان از راه حل کامل برای ورود آب، تمام نشت ها در نظر گرفته شود. مرطوب‌کننده‌های تهویه و پخت نباید بلافاصله پس از استفاده از دوشاخه نشت آب استفاده شوند، زیرا این کار باعث توقف سیستم پخت می‌شود - شرایط مرطوب حداقل برای یک دوره سه روزه مطلوب است، پس از آن زمان می‌توان از رطوبت‌گیرها برای کنترل استفاده کرد. متراکم شدن توصیه می شود تا جایی که امکان تهویه وجود دارد. اگر به محصول اجازه داده نشود خیلی سریع خشک شود، می توان از سخت شدن و آب بند بودن یکنواخت اطمینان حاصل کرد. پوشش را در برابر تبخیر بیش از حد سریع در شرایط گرم یا باد خشک محافظت کنید. اگر این شرایط وجود داشت، سطح را به طور مرتب اسپری کنید. قبل از اعمال آنی گیر، اطمینان حاصل کنید که ناحیه ای که باید پر شود طبق دستورالعمل زیر "آماده سازی سطح" بریده شده و آماده شده باشد.

روش خشک:

برای بیشتر مناطق نشت‌کننده، پودر آنی گیر را محکم روی آب ورودی فشار دهید و با دستکش (با استفاده از دستکش‌های ارائه شده) بمالید تا آب قطع شود. برای مناطق وسیعی از نفوذ رطوبت، پودر آنی گیر را به سطح مرطوب بمالید و پودر بیشتری اضافه کنید تا نشت متوقف شود.
روش مخلوط/مرطوب: در صورت تمایل، مقدار مناسبی از پودر را با آب گرم به غلظت دلخواه مخلوط کرده و با استفاده از دستکش یا اتصال دهنده آجری در شکاف یا سوراخ قرار دهید. محکم نگه دارید مواد ایجاد شده از آنی گیر را تا نشتی را در 30 ثانیه متوقف می کند! در جای خود تا زمان سفت شدن مواد - تقریباً 10-30 ثانیه نگه دارید.

پخت:

هنگامی که آنی خودش را گرفت، حفره ها را می توان با ملات ماسه یا سیمان اندازه گیری شده است، قبل از اعمال واترپروف در کل سطح دیوار پر کرد.

  • این محصول حاوی سیمان پرتلند و سیلیس بوده و خاصیت قلیایی بالایی دارد.
  • از تماس با پوست و چشمها جلوگیری کنید. در هنگام مخلوط کردن و استفاده از دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و پوشیدن چشم محافظ استفاده کنید.
  • در صورت تماس با پوست یا چشم، با آب تمیز فراوان بشویید و به پزشک مراجعه کنید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود گارانتی محدود مسئولیت تعیین مناسب بودن محصول برای هدف مورد نظر بر عهده مشتری است. عواملی مانند دما، آماده سازی سطح و مهارت اپلیکاتور خارج از کنترل شرکت است. بنابراین، مسئولیت سازنده فقط محدود به جایگزینی مواد معیوب است.