واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟
  • 836
  • 1401/8/24

واتراستاپ هیدروفیلی

 واتراستاپ های هیدروفیلی برای جلوگیری از نشت آب از یا داخل سازه های بتنی با متورم شدن در هنگام تماس با آب و ایجاد یک مانع غیر قابل نفوذ طراحی شده اند. آنها را می توان برای اهداف متعدد، از جمله محافظت از سازه ها در برابر سایش و پارگی جریان ثابت آب و حفظ یکپارچگی ساختاری مورد استفاده قرار داد.

ماندگاری بالای واتراستاپ هیدروفیلی

واتراستاپ هیدروفیلی به طور خاص از لاستیک مصنوعی طراحی و توسعه یافته است تا دوام عالی، مقاومت بهبود یافته در برابر آرامش طولانی مدت استرس و زوال میکروبی را ارائه دهد. پروفیل های اکسترود شده جهت انبساط هیدروتیت را در سراسر اتصال کنترل می کنند، نه در امتداد مسیر کمترین مقاومت، که تضمین می کند که فشار سطح تماس بالاتری حاصل می شود و نتایج بهبود آب بندی آب حفظ می شود.

ظرفیت انبساط بالای واتراستاپ هیدروفیلی

ظرفیت انبساط بالای واتراستاپ هیدروفیلی یک مهر و موم فشرده اولیه با ظرفیت انبساط ذخیره را برای جابجایی حرکت مشترک در آینده فراهم می کند. پلیمرهای آبدوست بهترین محصول تجاری موجود هستند. در تماس با آب تا 8 برابر متورم می شوند. سایر واتراستاپ های آبدوست انبساط حجمی کمتری را ارائه می کنند و حرکت ساختاری آینده را تطبیق نمی دهند.

عملکرد سه گانه منحصر به فرد واتراستاپ هیدروفیل، آن را نسبت به مواد آب بندی معمولی برتری می دهد:

1- مهر و موم فشرده اولیه

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

2- واکنش هیدروفیلیک

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

3- انبساط باقی مانده

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

تصویر1: خاصیت ارتجاعی لاستیکی و طراحی هسته توخالی یک مهر و موم فشرده اولیه را بین سطوح مجاور در طول ساخت و ساز ایجاد می کند.

تصویر2: واکنش آبدوست پس از تماس با آب، انبساط ثانویه ایجاد می کند و در نتیجه از حفظ آب بند اطمینان می دهد.

تصویر3: در صورت جابجایی ساختاری در آینده، واتراستاپ هیدروفیلی انبساط باقیمانده را برای اطمینان از فشار سطح تماس بالا و آب بندی آب بند فراهم می کند.

واتراستاپ پی وی سی در مقابل واتراستاپ هیدروفیلی

در حالی که خرید واتراستاپ های پی وی سی معمولی نسبتاً ارزان است، نصب آن ها کار فشرده ای است و اغلب در اتصالات ساختمانی ریخته شده به اندازه کافی ضد آب نمی شوند. به دلیل تا شدن و اتصال نامناسب، واتراستاپ های پی وی سی نسبت به روش های معمول ساخت و ساز بتن تحمل نمی کنند و نمی توانند انقباض بتن را بدون نشتی تحمل کنند. بخش بزرگی از کسب و کار بتن آرپوم شامل تعمیرات بعدی با تزریق واتراستاپ های پی وی سی شکست خورده است.

در مقایسه، واتراستاپ های هیدروفیلی، مواد «فعال» هستند و ظرفیت انبساط با جذب آب در ماتریکس آبدوست خود را دارند. این قابلیت انبساط، حرکت و انقباض را که معمولاً در سازه های بتنی اتفاق می افتد، جبران می کند و به واتراستاپ هیدروفیل جازه می دهد تا یک اتصال ضد آب را حفظ کند. علاوه بر این، واتراستاپ هیدروفیل می تواند به سادگی و به سرعت نصب شود.

مقایسه واتراستاپ هیدروفیلی با واتراستاپ بنتونیتی

واتراستاپ های هیدروفیل مبتنی بر بنتونیت ظرفیت عملی برای انبساط تنها 1 تا 2 برابر حجم اولیه دارند. بدون محدودیت، مواد بنتونیت به شکلی کنترل نشده متورم می شوند و پس از غوطه ور شدن طولانی مدت در شرایط اشباع، خواص فیزیکی خود را از دست می دهند. واتراستاپ های مبتنی بر بنتونیت اغلب زمانی که در معرض آب هیدرواستاتیک قرار می گیرند از کار می افتند و از درزهای ساختمانی اکسترود می شوند، بنابراین امکان نفوذ آب بعدی را فراهم می کنند. اکثر واتراستاپ های بنتونیتی موجود پوشش تاخیری ندارند که منجر به تورم زودرس در بتن سبز می شود.

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

مقایسه واتراستاپ هیدروفیلی با سایر واتراستاپ ها

سایر مواد آبدوست از لاستیک طبیعی ساخته می شوند که دوام طولانی مدت پایینی را ارائه می دهد. محصولات لاستیکی طبیعی در طول زمان مستعد آرامش استرس و حمله میکروبی هستند. مواد لاستیکی طبیعی نرخ انبساط کمی دارند که ممکن است پس از حرکت مفصل یکپارچگی آب بندی طولانی مدت را حفظ نکنند.

هیدروفیلی از لاستیک مصنوعی ساخته شده است تا دوام عالی را در طول زمان ارائه دهد و مقاومت بهتری در برابر آرامش طولانی مدت استرس و زوال میکروبی از خود نشان دهد.

نصب واتراستاپ هیدروفیلی

برای نصب پلی بار به سادگی سطح را از گرد و غبار و کثیفی تمیز کنید، روی ناحیه ای که قرار است آب بندی شود، چسب بزنید، سپس واتراستاپ هیدروفیل را در طول محل اتصال قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که یک همپوشانی 10 سانتی متری در هر اتصال واتراستاپ در نظر گرفته شده است.

مزایای استفاده از واتراستاپ هیدروفیل

  • آسان برای اعمال
  • قابل اجرا بر روی بسترهای مختلف
  • بسیار مقرون به صرفه
  • در تماس با آب متورم می شود
  • می تواند به شکاف ها و شکاف ها متورم شود
  • قابلیت اطمینان طولانی مدت آزمایش شده است
  • مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی مختلف
  • بدون نیاز به زمان سخت شدن
  • بدون نیاز به جوشکاری
  • قابل تطبیق برای تناسب با بسیاری از وظایف مختلف جزئیات
  • انواع و ابعاد مختلف موجود است.

واتراستاپ هیدروفیل شرکت بتن آرپوم

 

اجازه دهید متخصصان محصول واتراستاپ هیدروفیلی ما به شما در انتخاب درست کمک کنند

با ما تماس بگیرید : 02633535107