آب بندی درزهای دور لوله استخر و مخزن

آب بندی درزهای دور لوله استخر و مخزن
  • 2417
  • 1399/12/28

آب بندی درزهای دور لوله استخر و مخزن

یکی دیگر از مشکلات شایعه که در بتن ریزی مخزن و یا استخر پیش می­آید عدم توجه به محل قرار گیری و یا تنبلی و یا بی برنامه بودن نسبت به این موضوع بی تجربه بودن مهم است چرا که مثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است از قبل ما محل های انتخاب شده ای برای لوله گذاری یا خطوط انتقال آب داشته باشیم می توانیم در همان ابتدا قبل بتن ریزی درون دیواره­ها و یا کف محل تعبیه کنیم تا به مشکل نخوریم. 
الان چاره چیه ما اینکار نکردیم؟

فقط کافیه دور لوله هم کاملا عاری از هرگونه آلایندگی باشه و بتن دور لوله کاملا خشک بدون گردو غبار و آلایندگی باشه و با تزریق ماستیک پلی یورتان از هر دو طرف ( داخل و خارج) بین لوله و بتن انجام دهید و محدودیت ضخامت و طول و عرض ندارد اما محدودیت برای خشک شدن دارد چرا که هر نیم سانتی متر یک روز میکشد تا خشک کامل شود پس بهش زمان کامل دهید تا خشک شود. 

نکته چنانچه دور لوله شما بیش از 3.5 اینچ و لوله های بزرگتری با فضای دور بزرگتری داشته اید نگران نباشید از ماستیک بیشتری استفاده کنید عمر  ماستیک پلی یورتان چون در مقابل مواد خورنده مقاومت بالایی دارد و دور از نور مستقیم خورشید چون یا درآب و یا در خاک بیش از اون چیزی که شما فکر می­کنید پس نگران نباشید.
سلیقه کاری و نظافت در این امر تاثیر به سزایی دارد چرا که باعث  موفقیت شما در این کار می­شود.