آیا ویژگی های گروت اپوکسی را میدانید؟

آیا ویژگی های گروت اپوکسی را میدانید؟
  • 1103
  • 1400/10/5

گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی سه جزئی و بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی است که برای کاربردهای صنعتی در محیط های شیمیایی تهاجمی طراحی شده است که در آن قرار گرفتن در معرض اسیدهای غلیظ، قلیایی ها، مواد خورنده یا حلال ها ممکن است رخ دهد. فرمولاسیون رزین و سخت‌کننده ویژه به‌علاوه سنگدانه فناوری ثبت شده، گروت اپوکسی را از محصولات رقابتی متمایز می‌کند. گروت اپوکسی دارای استحکام فشاری بسیار بالایی است، با خزش بسیار کم و منطقه باربری موثر برجسته است؛ فناوری ما کمک می کند تا میزان گرد و غبار منتشر شده در محیط در حین اختلاط و جابجایی تا حد زیادی کاهش یابد. گروت اپوکسی محصول دوغاب و چسب کاشی مقاوم در برابر شیمیایی یک گروت اپوکسی برای کاشی و سرامیک، کاشی معدن، سنگفرش آجری و سنگ است که بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی، درجه صنعتی است. گروت اپوکسی دوغاب و چسب کاشی مقاوم در برابر مواد شیمیایی در کیت های از پیش بسته بندی شده حاوی رزین، سخت کننده و پرکننده های معدنی عرضه می شود که مهر و موم متراکم و یکنواختی ایجاد می کند. کاربردهای معمولی برای گروت اپوکسی دوغاب و چسب کاشی مقاوم در برابر مواد شیمیایی به مقاومت برتر در برابر شوک حرارتی، مواد شیمیایی و ترافیک سنگین که در محیط‌های سخت لبنیات، نانوایی‌ها، بسته‌بندی‌های گوشت، کارخانه‌های آبجوسازی، کنسروسازی‌ها، بطری‌ها، کارخانه‌های تقطیر و داروسازی یافت می‌شوند، نیاز دارند. 

ویژگی ها و مزایای گروت اپوکسی

از ویژگی های گروت اپوکسی بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی است، گروت اپوکسی مصالح گرد و غبار را به حداقل می رساند، بلبرینگ تاثیر مثبت دارد، ویژگی های قرار دادن کاربر پسند است، اتصال عالی، ماشین آلات به فونداسیون دارد، 95٪ یاتاقان موثر است، مقاومت های کششی و بیرونی fl استثنایی دارد، خزش خیلی کم دارد، ابزار را با آب و صابون تمیز کنید، قدرت اولیه فوق العاده بالا، بازگشت سریع به سرویس را دارد. همچنین بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی و دما، بوی کم برای استفاده در مناطق اشغالی، ویسکوزیته کم - خاصیت مرطوب کنندگی خوب، فراتر از برای دوغاب اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و قابل تمیز کردن با آب، در دمای سرد درمان می شود، بسته بندی کاربر پسند، همه کاره برای نصب و تزریق انواع کاشی ها است.

آیا ویژگی های گروت اپوکسی را میدانید؟

کاربرد گروت اپوکسی

از کاربرد های این محصول تزریق برای ماشین آلات و یا صفحات پایه پمپ است، الزامات مقاومت شیمیایی بالا قابل استفاده است، در مهار ثانویه قابل استفاده است، در تجهیزات فرآیند قابل استفاده است، همچنین می توان  برای گروت ریزی در زیر صفحات پای ستون هایی که در مجاورت اسید ها یا بازهای ضعیف قرار داردند استفاده کرد، برای گروت ریزی زیر صفحات پای ستون ها در مواردی که بار دینامیکی وجود دارد مانن توربین ها و سایر ماشین آلاتی که حرکت رفت و برگشتی دارند استفاده کرد، می توان برای ثابت سازی ماشین آلات درای بار دینامیکی روی فونداسون استفاده کرد، همچنین کاربردهای صنعتی مثل صنایع فولاد، پالایشگاه ها و صنایع آبکاری فلزات دارد، می تواند به عنوان یه پر کننده سازه باشد زمانی که مقاومت بسیار زیادی مورد نیاز است، برای پرنمودن فضای خالی اطراف بولت ها استفاده می شود، همچنین برای انجام انواع کارهای ساختمانی ،راه سازی، پل سازی، پر کردن استند ماشین آلات سنگین و ساخت سد ها استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین شاسی و بیس پلیت ها استفاده می شود.

نحوه استفاده از گروت اپوکسی

دستورالعمل برای استفاده

آماده سازی سطح: بتن جدید باید حداقل 28 روز باشد. بتن باید تمیز و زبر باشد. تمام روغن، خاک، زباله، رنگ و بتن ناسالم باید حذف شوند. سطح باید به صورت مکانیکی و با استفاده از تجهیزات مناسب آماده شود تا سطحی حداقل مطابق با دستورالعمل ایجاد شود و سنگدانه های درشت بتن در معرض دید قرار گیرد. مرحله نهایی در تمیز کردن باید حذف کامل گرد و غبار و باقی مانده با جاروبرقی و سپس شستشوی تحت فشار باشد. سپس تمام آب را با جاروبرقی بکشید و بگذارید کاملا خشک شود. اسید اچ تنها زمانی قابل قبول است که آماده سازی مکانیکی غیرعملی باشد. توصیه می شود فقط پیمانکارانی که در فرآیند اسید اچ با تجربه هستند از این ابزار آماده سازی سطح استفاده کنند. نمک های واکنش باید کاملاً با فشار شسته شوند. اجازه دهید بتن کاملا خشک شود. توجه: حتی با روش های مناسب، سطح اسید اچ شده ممکن است به اندازه روش های آماده سازی مکانیکی پیوند قوی ایجاد نکند. تمام بتن ها باید دارای بافت سطحی باز بوده و تمامی ترکیبات عمل آوری و درزگیرها حذف شده باشد. آماده سازی فرم: فرم ها برای جلوگیری از نشتی باید مایع محکم باشند و باید محکم و به خوبی مهاربندی شوند. برای تسهیل کنده شدن، فرم ها باید با دو کاربرد موم خمیری یا هر قطعه با پلی اتیلن پیچیده شوند. سوراخ ها و انسدادهای پیچ لنگر: سوراخ ها و انسدادها باید از گرد و غبار، کثیفی و زباله تمیز شوند و اجازه دهید خشک شوند. اگر طرفین صاف هستند، سوراخ را با یک برس سیمی سفت یا با چکش برس چرخشی زبر کنید.

مخلوط کردن: قطعات A وB  رزین و هاردنر) را به طور جداگانه با استفاده از مته و پایه اختلاط مخلوط کنید. سپس قسمت B را در ظرف قسمت A بریزید. برای اطمینان از واکنش شیمیایی مناسب، 2 تا 3 دقیقه مخلوط کنید، کف و طرفین ظرف را بتراشید. هنگام مخلوط کردن، هوا را به داخل اپوکسی نزنید. پس از مخلوط شدن اپوکسی، تمام رزین مخلوط شده را مستقیماً در یک میکسر ملات شفت افقی بریزید. قسمت C (دانه ها) را هر بار یک کیسه به مخلوط اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه مخلوط کنید تا دانه ها کاملاً خیس شوند. بلافاصله قرار دهید.
محل قرارگیری: در سوراخ‌های پیچ لنگر و درب‌ها از طریق قیف یا مستقیماً اگر فضا اجازه می‌دهد، بریزید. هنگام تزریق صفحات، دوغاب را داخل هدباکس بریزید و اجازه دهید تا زیر صفحه روان شود. تسمه هایی که از قبل در زیر صفحه قرار داده شده اند به کارکردن دوغاب در عرض کمک می کند. گروت را می توان در ضخامت حداقل 1 اینچ (25 میلی متر) تا حداکثر 6 اینچ (150 میلی متر) در هر بالابر در یک جرم بزرگ قرار داد. توجه: تمام گروت اپوکسی را همراه داشته باشید.

-مواد گروت همچنین فونداسیون و صفحه پایه تا دمای 75 درجه فارنهایت. (23 درجه سانتیگراد) تا حد امکان. دمای سرد به طور قابل توجهی ویژگی های جریان را کاهش می دهد و مشکل تزریق صفحه پایه را افزایش می دهد. دماهای بالاتر جریان اولیه را افزایش می دهد اما زمان کار را کاهش می دهد.

پخت: گروت اپوکسی به هیچ روش پخت خاصی نیاز ندارد. 
فینیش: در صورتی که سطح صافی مورد نظر باشد، سطح دوغاب را می توان با برس زدن و ماله کشی با کاربرد سبک انجام داد.

آیا ویژگی های گروت اپوکسی را میدانید؟

احتیاط ها:

  • هنگام کار با اپوکسی ها از PPE مناسب استفاده کنید.
  • روی بتن یخ زده یا یخ زده استفاده نکنید.
  • تمام مواد را در دمای 75 درجه فارنهایت نگهداری کنید. (23 درجه سانتیگراد) حداقل 24 ساعت قبل از استفاده.
  • گروت باید در دمای محیط 50 درجه فارنهایت قرار گیرد. تا 90 درجه فارنهایت (10 تا 32 درجه سانتیگراد).
  • نرخ افزایش استحکام به طور قابل توجهی در دمای افراطی تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • حذف نکنید، جمع ما بیشتر از آنچه در این برگه اطلاعات فنی ذکر شده است.
  • در همه موارد، قبل از استفاده، با برگه اطلاعات ایمنی مشورت کنید.