مقاوم سازی پایه مخازن بتنی

مقاوم سازی پایه مخازن بتنی
  • 1849
  • 1399/12/28

مقاوم سازی پایه مخازن بتنی

این امر معمولا در جنوب کشور که خاک و آب آلوده تری نسبت به بقیه جاها دارد اتفاق می­افتد میلگرد ها خرده شده و به دلیل ایجاد شدن کریستال در بتن نزدیک سطح بتن میشوند و سطح بتن دچار ترکیدگی خوردگی میشه و نه میلگرد مقاومت کافی داره و نه بتن  و برای ما هم امکان  خالی کردن مخزن و یا تخریب مخزن نداریم و میخواهیم به نوعی آن را تقویت کنیم.

راه حل پیشنهادی حتما قبل از اجرا کار نکات ایمنی را رعایت کنید برای مثال جک های فلزی و با قابلیت تحمل وزن بار در زیر قرار دهید چرا که پایه ها سست و امان فرود آمدن مخزن به روی شما می باشد. سپس بتن هر یک از پایه ها را آزمایش کنید تا از مقاومت کافی برخورداند یا نه چنانچه بر خوردار بود به ترمیم آن با ترمیم کننده الیاف دار و اعمال پوشش های قیری و لاتکسی و یا اپوکسی و عایق رطوبتی بسه به شرایط کفایت میکند اما اگر از مقاومت کافی برخوردار نباشد و حداقل مقاومت آنها به 180 میرسه ترمیم کرده و پوشش اعمال کرده و سپس برای تقویت یک لایه frp یا به اصطلاح الیاف کربن استفاده کنید.  و چنانچه این مقاومت به زیر 180 رسید به فکر پایه جدید برای مخزن خود باشید.

مقاوم سازی پایه مخازن بتنی

نکته:

در صورتی که مقاومت زیر 180 بودن به هیچ وجه اقدام به بیش از دو لایه frp نکنید چرا که شما در مرکز پایه یا ستون خود هیچ چیز ندارید تا مخزن نگه داری کند و لایه های frp مثل انگشتر دور پایه یا ستون تخریب شده شما میچرخد.