چسب بتن
  • 848
  • 1403

چسب بتن استحکامی BR-01

چسب بتن چیست؟

چسب بتن یک محصول مایع تک جزئی بر پایه پلیمری با حالت امولسیونی و رزینهای اصلاح شده می باشد. که به عنوان مخلوطی برای پل های اتصال سیمانی و ملات های مخلوط سیمان و عامل اتصال پیوند مقاوم در برابر آب و ترکیب ملات با کیفیت بالا.

چسب بتن یک مخلوط عمومی است که بتن و ملات اصلاح شده با پلیمر تولید می کند. همچنین وقتی با شن و ماسه و سیمان پرتلند مخلوط می شود ، یک دوغاب اتصال دهنده است.

چسب بتن به عنوان عامل اتصال و مواد افزودنی ملات سیمان برای موارد زیر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: چسب آب بندی بتن BR-12

افزایش مقاومت چسب ملات / بتن در صورت استفاده به عنوان دوغاب اتصال

افزایش مقاومت در برابر دوام یخ زدگی / ذوب شدن

مناسب برای استفاده در شرایط آب و هوایی گرم و گرمسیری

دوغاب و مواد پاک کننده

استفاده در ملات تعمیری برای کف

آب بندی ملات بنایی

افزودنی مناسب برای چسباندن کاشی

 

مزایا چسب بتن

افزایش چسبندگی

کاهش جمع شدگی و ترک خوردگی

افزایش مقاومت دربرابر سایش و نفوذپذیری

کاربر پسند و سهولت در اجرا

مناسب در بیشتر موارد ساختمانی

چسب بتن معمولا درمحل هایی که نیاز به مقاومت در برابر آب، مواد شیمیایی و سایش باشد به کار می رود. به عنوان مثال: مصرف در استخرها، کارخانه های لبنیات، صنایع غذایی، کشتارگاه و غیره از چسب بتن استفاده می شود. همچنین چسب بتن ممکن است برای بهبود شرایط ملات های سیمانی،  نصب کاشی ، اضافه شدن به دوغاب و چسب های پایه سیمانی به کار می رود. زمانی که چسب  بتن به عنوان یک افزودنی به همراه چسب های پودری مصرف می شود باعث ایجاد انعطاف و کشش می گردد.

چسب بتن می توان به عنوان پیوندزا نیز در ترمیم سازه های بتنی استفاده می گردد.

 

مواد تشکیل دهنده چسب بتن به شکل زیر می باشد :

رزین ‌هاى کوپلیمر پلى وینیل استات

رزین ‌هاى اکریلیک

 مواد پلیمری

 مواد پایدار کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن و اشعه UV

مواد نرم‌ کننده که سبب می شود انعطاف پذیری افزایش یابد

مواد پُرکننده معدنی

مواد افزایش دهنده غلظت

میزان مصرف چسب بتن:

هنگام استفاده در بتن به میزان 2 الی 10 درصد وزن سیمان مصرفی در متر مکعب، چسب بتن را با آب ترکیب نموده و سپس در بتن استفاده شود. چسب بتن را می توان به صورت مستقیم در بتن ریخت. چنانچه چسب بتن به عنوان یک لایه پیوندزا استفاده شود بهتر است لایه اجرا شده مرطوب نگه داشته شود. تا خوب بتن قدیم به جدید بچسبد.  این نوع از چسب برای آب بندی مخازن  نیز بسیار مناسب است.

نحوه اجرا چسب بتن

چسب بتن را به تنها محصولی است که به چند روش مختلف و دلخواه می توان استفاده و کاملا کاربر پسند است و ما در این مقاله به چند نمونه از روش های مصرف اشاره خواهیم کرد این روش ها عبارت اند از:

روش اول: شما می توانید این محصول را با ملات پایه سیمانی، ترمیم کننده ها، و چسب کاشی مخلوط کرده و استفاده کنید اما دقت کنید این میزان دلخواه نیست بلکه باید به توصیه تولید کنندگان و با توجه به میزان غلظت محصول متفاوت خواهد بود.

روش دوم: چسب بتن را می توان به عنوان یک لایه پوشش آببندی یا یک لایه پیوندزا استفاده کنید اما چنانچه به عنوان یک لایه پوشش آب بند استفاده میکنید دقت کنید که همانند تمامی مواد چسبنده آماده سازی بستر کار اهمیت بسیار بالای دارد. تمام چربی آلایندگی، گرد و غبار و لایه های سست برداشته شود و منافذ را باز کنید تا ماده خوب به داخل آن نفوذ کند حال شما می توانید ماده را با آب ترکیب کرده تا میزان غلظت آن در حد رنگ یا استفاده از قلم مو یا فرجه برسد تا به راحتی اعمال شود برای اطمینان خاطر از آب بندی لایه را چند بار تکرار کنید.

اما اگر به عنوان لایه پیوندزا برای اتصال بتن جدید به قدیم استفاده میکنید سطح کار را خوب تمیز کرده ماده را اعمال کنید و قبل از خشک شدن کامل مواد(چسب بتن) بتن جدید را بریزید چرا که در صورت خشک شدن کامل سطح اعمال شده به شکل شیشه ای میشود اتصال سخت شکل میگیرد.

روش سوم: ترکیب چسب بتن با گچ جهت صیقل شدن و نرم لایه اخر که معمولا افراد باتجربه از آن استفاده میکنند که روشی کامل کم رویت شده ای در ایران میباشد.

روش چهار: استفاده به عنوان چسب، چسب کاشی که با بعد از تمیز کردن و آماده کردن سطح با ماله دندانه دار اعمال شده سپس کاشی را بروی آن چسبانده که روشی کاملا مرسوم و همانند اجرا با چسب کاشی میباشد.

 

شرکت آراسته پوشش مهیا

شرکت آراسته پوشش مهیا(بتن آرپوم) شامل گروه بازرگانی و تولیدی می باشدکه سالها مطابق با تکنولوژی روز دنیا در تولید کلیه افزودنی های شیمیایی بتن  و ساختمان توانسته است گامی در جهت ارتقاء و پیش روی این صنعت بر دارد.

افتخار دارد که با توجه به انجام پروژه های مشابه به صورت مطلوب ، امکانی مناسب جهت همکاری و مشاوره فی مابین را فراهم سازد. امید است که شما  پس از مطالعه این مقاله ما را از نظریات خود مطلع ساخته تا در بستری از مفاهمه فنی فرصت برای همکاری مشترک بوجود آید.

شرکت بتن آرپوم با ارائه محصولات با کیفیت و با کارشناسان فنی و خبره خود می تواند شما را در تمامی مراحل پروژه یاری برساند.برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت ما www.betonarpoom.ir  مراجعه بفرمایید.