چند روش پیشنهادی آب بندی بتن

چند روش پیشنهادی آب بندی بتن
  • 1193
  • 1399/12/28

با توجه به شرایط محیطی و اقتصادی هر شخص به روش های خود به دنبال آب بندی بتن خود با هزینه کمتر و نتیجه گیری بالا می باشد اما چطور امکان دارد و این سوالی هست که همه از خود میپرسند، بله این امکان پذیر هست فقط کافی شناخت کافی و تجربه استفاده از مواد و مصالح داشته باشید، در اینجا ما با چند مثال سعی در راهنمایی شما داریم:
مثال اول: برای آب بندی کردن بتن از نظر مهندسی باید بتن از تراکم بیشتری برخوردار باشد و یا افزودنی های استفاده شود که جذب آب بتن را کم تر و یا به صفر برسونن که برخی از این مواد را نام می بریم تا با استفاده از این مواد بتن خود را آب بندی کنیم.
ژل میکروسیلیس 2. میکرسیلیس 3. مایع واترپروف 4. پودر واترپروف 5. انواع روان کننده 6. پوشش ها (دو جزیی، نفوذگر کریستال شونده) و …
مثال دوم: فرض کنیم ما یک استخر داریم که میخواهیم کاملا آب بند بشه و شرایط اجازه به ما نمی دهد تا از بهترین ها استفاده کنیم، ما و کارفرما به شدت نگران آب بند بودن قضیه و ضمانت ان می باشیم اکنون ما پای کار هستیم و بتن آماده کار هست و کارگران منتظر دستور شما هستن، فقط کافی در اینجا از پودر میکروسیلیس به میزان 5 درصد وزن سیمان به میکسر خود اضافه کنیم تا بتن شما آب بندی شود.

اما در این هنگام سوالی برای شما به وجود می¬آید اینکه چه تاثیری روی بتن ما داشت؟ 5 درصد وزن سیمانی چقدر هست؟ آیا واقعا آب بندی شد؟ بتن خراب نشه؟


جواب سوال شما اینجاست، باید بگم میزان مصرف آن بین 5 تا 10 درصد با یه حساب سر انگشتی برای یک کیسه سیمان 5درصد آن میشه 2.5 کیلو و 10 درصد آن میشه 5 کیلو و این کاملا طبیعی که بعد از ریختن پودر میکروسیلیس بتن شما کمی سفت شود و روانی خود را از دست بدهد اما برای روانی بیشتر بهتر است که آب استفاده نکنید چرا که این موضوع باعث کاهش مقاومت بتنی شما میشود و ترجیحا از فوق روان کننده بتن معمولی به میزان 0.5 درصد بله کمتر از یک درصد وزن سیمانی به اضافه کنید که به اندازه چشمی میشه یک بطری یک لیتری آب نه یک و نیم لیتری برای یک میکسر تا روانی خود دوباره بدست آورد و افت مقاومت نداشته باشید چرا که باعث افزایش تراکم بتن میشود و خیلی راحت میتونید یک بتن کاملا آب بند داشته باشید


اما روشی دیگر هم هست که ساده تر اون هم استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن که با استفاده از 1.5 درصد وزن سیمان در متر مکعب میتوانید آب بند کنید و اما اینجا سوالی دیگر به وجود می آید؟ ژل میکروسیلیس چیه؟ چه تاثیری؟ از کجا اومد؟
ژل میکروسیلیس محصولی از ترکیب میکروسیلیس و فوق روان کننده بدست میآید که کار شما به مراتب راحت خواهد کرد.
برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.