آب بندی بتن

آب بندی بتن
  • 818
  • 1400/6/13

آب بندی بتن 

بتن ضد آب در بسیاری از شرایط یک الزام ضروری است. بنابراین، با دانستن اینکه بتن سنتی ضد آب نیست، در این مقاله به مجموعه ای از سوالات پاسخ می دهیم که به شناخت بیشتر این موضوع کمک می کند.

آیا بتن ضد آب است؟

بتن در ترکیب کلاسیک 100 درصد ضد آب نیست. محبوب ترین کلاسهای مقاومت بتن C 16/20 و همچنین C 20/25 ، مقداری آب را علاوه بر فشار مربوطه حفظ می کنند. همچنین اگر در معرض دائمی یا تحت فشار زیاد قرار گیرند، می توانند رطوبت را تا عمق خاصی جذب کنند. مقاومت آب بتن نیز بستگی به میزان خشک شدن و سفت شدن آن دارد. بتن تازه و مرطوب بیشتر مستعد آبیاری مکرر است تا بتن کاملاً "تمام شده" ، که می تواند در خانه، باغ، پل، ساختمان اداری و سالن کارخانه کار شود.

آب بندی بتن

استفاده از افزودنی های آب بند

ابتدا با توضیح اینکه این سیمان، باعث چسباننده گی  میشه که در اختلاط و سفت شدن بتن استفاده می شود. بخشی از مخلوط حاوی بتن است. ماسه، شن، سنگ خرد شده یا خرد شده به عنوان سنگدانه استفاده می شود. بسته به ساخت و ساز یا پروژه، از انواع افزودنیها و افزودنیهای ضد آب جهت آب بند نمودن بتن به بتن آماده اضافه می شود.

اگر می خواهید بتن را ضد آب کنید، می توانید مواد افزودنی ضد آب بتن و انواع ژل های میکروسیلیس الیاف دار و ...  را در بازار خریداری کنید تا رطوبت را تا حد امکان از مصالح ساختمانی به پایان برسانید. این افزودنی ژل میکروسیلیس برای بتن دارای یک مزیت هستند: آنها مقاومت آب در هر نقطه از جزء را تضمین می کنند. این بدان معناست که بتن هنوز ضد آب است حتی اگر لایه های بالایی پوسته پوسته شده باشند.

با این حال، بتن های که بدون استفاده از ژل میکروسیلیس هستند یک نقطه ضعف دارند : بتن را سفت نمی کنند یا آب بندی نمی کنند. این بدان معناست که سطح جزء بتنی متخلخل باقی می ماند. ممکن است اجازه نفوذ رطوبت یا رطوبت را ندهد، اما آب و خاک می تواند به تجمع در منافذ سطحی ادامه دهد و میکروارگانیسم ها تکثیر شوند. بنابراین، باکتری ها امکان حمله به اجزا را دارند و در نتیجه خزه، گلسنگ، جلبک و سایر موجودات مضر رشد می کنند. این اتفاق بیشتر درصورتی رخ می دهد که سطح بدون مهر و سخت شده آسیب ببیند. بنابراین، استفاده از ژل میکروسیلیس برای مخلوط کردن بتن یک راه حل است مناسب و عالی جهت آب بند نمودن بتن جدید می باشد.

آب بندی بتن

آب بندی بتن برای سطوح صاف و مقاوم در برابر آب

اگر تصمیم دارید از بتن معمولی برای استخر خود استفاده کنید یا اگر سطح بتنی دارید که باید در برابر آب مقاوم باشد، پوشش واترپروف دو جزئی و پوش نفوذگر کریستال شونده بهترین وسیله انتخابی هستند. کفپوش های بتنی جدید و موجود و دیوارها و سقف های ساخته شده از مصالح ساختمانی دارای زبری میکروسکوپی در سطح هستند. علاوه بر این ، نمک های معدنی هسته بتن را ترک می کنند. بنابراین هر روز بتن فرسوده می شود، گرد و غبار ایجاد می کند و منافذ سطح فضا را برای خاک، رطوبت، میکروارگانیسم ها و سایر تأثیرات مضر فراهم می کند. آب بندی بتن با پوشش واترپروف سطوح تضمین می کند که سطح بتن صاف و عاری از گرد و غبار می شود.

علاوه بر این، پوشش واترپروف سطوح دو جزئی و پوشش نفوذگر با فناوری microFORMULA منجر به پایان عمیق مصالح ساختمانی می شود. عوامل مورد استفاده به عمق سانتی متر نفوذ کرده و ساختار را تا حدی سفت می کنند که بتن ضد آب شده و در برابر روغن ها و مایعات دیگر مقاوم است. ساییدگی و پارگی و ترک های موی کمتر است، خزه ها، گلسنگ ها و جلبک ها نمی توانند ته نشین شوند و در نهایت، نظافت به میزان قابل توجهی ساده میشود.

آب بندی بتن

موارد مصرف پوشش واترپروف دوجزئی و نفوذگر

  • استخرها
  • مخازن آبی
  • سدها
  • سرویس بهداشتی
  • نمای خارجی ساختمان
  • سازه های نگهدارند آب آشامیدنی
  • پوشش مناسب برای سطوح سیمانی و نماهای سیمانی در جهت باران گیر
  • مورد استفاده بر روی انواع سطوح بتنی، سدها، لوله های بتنی و کانال های آبی و ...

بتن ضد آب، چگونه عمل می کند؟

ضد آب بودن بتن از طریق تکنیک های مختلف امکان پذیر است. افزودنی های آب بندی به خودی خود بهترین گزینه برای ارائه محلول ضد آب می باشند. استفاده از ژل میکروسیلیس برای بهبود بتن معمولی کافی است. اگرچه مواد افزودنی مورد استفاده در "ژل میکروسیلیس" دارای ساختار سخت تر و مقاومت خاصی در برابر رطوبت هستند، سطح بتن هنوز متخلخل است و مستعد فرسایش و رشد سبز است. بنابراین، توصیه می شود با استفاده از سیلر (چسب بتن آببندی و یا پوشش واترپروف دو جزئی )، دفع آب را بهبود بخشید. بتن آب بند علاوه بر مقاومت در برابر آب ، قابلیت تنفس و دفع گرد و خاک را میدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدیوی زیر را مشاهده کنید.