چسب درزگیر

چسب درزگیر
  • 3492
  • 1400/1/3

چسب درزگیر

چسب درزبندی

از آنجا که هدف اصلی در درزگیری آب بندی اتصالات است ، لازم است که درزگیر چسبندگی کافی به لایه های زیرین و استحکام لازم در برابر شرایط محیطی داشته باشند تا پیوند لازم در مدت زمان استفاده را داشته باشند. تفاوت اصلی بین چسب ها و درزگیرها این است که درزگیرها به طور معمول مقاومت کمتر و کشیدگی بیشتری نسبت به چسب ها دارا هستند. در این جا راجبع چسب درزگیر و مشخصات آن اطلاعات در اختیار شما خواهیم گذاشت.

هنگامی که درزگیرها بین لایه های با ضرایب حرارتی، انبساط یا کشیدگی متفاوت، هستند بایستی انعطاف پذیری و کشیدگی کافی داشته باشند. درزگیرها معمولاً حاوی مواد پرکننده بی اثر هستند و معمولاً با الاستومر فرموله می شوند تا انعطاف پذیری لازم را داشته باشند.

تعریف چسب درزگیر

درزگیر ماده ای است که برای جلوگیری از عبور مایعات از سطح ، اتصالات یا روزنه ها ، بصورت مهر و موم مکانیکی استفاده می شود. در ساخت و ساز ساختمان ، درزگیر گاهی اوقات مترادف با جوشکاری است و برای جلوگیری از انتقال گرد و غبار ، صدا و گرما استفاده می شود. درزگیرها ممکن است ضعیف یا قوی ، انعطاف پذیر یا سفت و سخت ، دائمی یا موقتی باشند. درزگیرها چسب نیستند اما برخی از آنها دارای کیفیت چسب هستند و به آنها مهر و موم چسب یا درزگیر ساختاری می گویند.

نحوه درزبندی با درزگیر

هر آنچه را که باید درزگیری کنید مانند چوب ، فلز ، شیشه ، ژلکت ، پلاستیک یا پلاستیک مصنوعی و الیاف بایستی با مشخصات لازم زیر درزگیری شوند:

  • پر کردن شکاف در لایه های صاف ، طرح دار یا ناهموار
  • استحکام برای بین دو رویه که باید محکم به هم مهر و موم شوند
  • داشتن دوام لازم در برابر شرایط سخت مانند آب و هوا ، آب شور یا UV
  • انعطاف پذیری برای حرکت مفصل با حفظ پیوند
  • آب بندی حفظ و جداسازی بین فضای بیرونی و داخلی
  • خواص آب بندی را برای طول عمر مورد انتظار محیطی خود حفظ می کند

رده بندی درزگیرها بر اساس ترکیب و شکل

درزگیرها معمولاً براساس فرم فیزیکی آنها طبقه بندی می شوند. سه کلاس اصلی عبارتند از:

  • درزگیرهای تک جزئی
  • درزگیرهای دو جزئی
  • نوارهای درزگیر:پ

درزگیرهای تک جزئی: در یک کارتریج بسته بندی شده هستند. برای استفاده از درزگیرهای تک جزئی به تجهیزات خاصی نیاز نیست. فن آوری های شیمیایی شامل حلال اکریلیک ، حلال بوتیل ، پایه آب لاتکس ، سیلیکون و یورتان است.

درزگیرهای دو جزئی: از دو قسمت تشکیل شده است – یک جز پایه و یک جز دیگر فعال کننده است. فعال کننده معمولاً به جز پایه اضافه می شود و قبل از استفاده برای مدت زمان مشخصی مخلوط می شوند. برای تهیه و استفاده از درزگیر ، دو جزئی به تفنگ مخصوص و لوازم اختلاط نیاز دارید و به طور معمول در سطل های جداگانه بسته بندی می شوند. فن آوری های شیمیایی شامل حلال نفوذپذیر اپوکسی (به عنوان ترکیبات جامد بالا با دو ترکیب) ، سیلیکون و یورتان هستند.

نوارهای درزگیر: همانند نوارهای PSA ، نوارهای درزگیر به عنوان مهر و موم بشکل انعطاف پذیر از لایه پشتی عرضه می شوند. انواع آن شامل نوارهای بوتیل و سیلیکون (از قبل ساخته شده) و نوار اورتان (در حالت فشرده عرضه می شود) هستند.

انواع متداول درزگیر موجود:

1- رزین های اکریلیک درزگیر
2- درزگیرهای صوتی
3- درزگیر بصورت چسب
4- درزگیرهای الاستیک
5- درزگیرهای مانع آتش و ضد حریق
6- درزگیر مخصوص کف
7- فوم درزگیر
8- درزگیر مهر و موم حرارتی و داغ
9- درزگیر لاتکس
10- درزگیرهای فلزی
11- درزگیرهای پلی سولفید
12- درزگیرهای پلی اورتان
13- درزگیر سیلیکونی
14- درزگیر مخصوص مهر و موم سنگ

تفاوت چسب و درزگیر

روش های مختلفی برای مقایسه چسب و درز گیر وجود دارند ، هر دو مشخصات خاص خود را دارند که بایستی به آنها عمل شود. به زبان ساده تر چسب جهت نگهداری از کارهایی است که درزگیر باید محافظت کند. حتی اگر آنها به روش های مشابه هم کار کنند ، اما هرکدام برای اهداف بسیار متفاوت طراحی شده اند. چسب قدرت بیشتری برای نگهداری و اتصال دارد و درزگیرها برای فضاهای تنگ و با شرایط آب و هوای بد مناسب هستند. هنگام استفاده از محصول با توجه به نیازهای سطحی که در آن کار می کنید موارد ضروری را حتما رعایت کنید. به نظر می رسد.

چسب درزگیر چند منظوره

اگر به دنبال چسبی هستید که بتواند همه کارها را انجام دهد ، باید یک درزگیر سیلیکونی با نشان چند منظوره انتخاب کنید. یک درزگیر چند منظوره باید در برابر شرایط جوی ، درجه حرارت شدید ، رطوبت و لرزش مقاوم باشد. همچنین ، می توان آن را در سطوح مختلف از جمله آلومینیوم ، سرامیک ، شیشه ، فلز ، چوب ، پلاستیک ، گرانیت و غیره استفاده کرد. در صورت نیاز به تعمیرات منزل ، درزگیرهای چند منظوره نیز مناسب هستند.

درزگیر سیلیکونی چیست؟

درزگیر سیلیکونی نوعی چسب مایع است. به طور معمول ، مانند ژل به نظر می رسد و سیلیکون برخلاف سایر چسب ها ، هم در دمای بالا و هم در دمای پایین خاصیت ارتجاعی و پایداری خود را حفظ می کند. علاوه بر این ، درزگیر سیلیکونی در برابر سایر مواد شیمیایی ، رطوبت و هوا مقاوم است. این باعث می شود که هنگام ساخت و تعمیر اشیا کمتر خراب شود.برخلاف برخی از چسب ها ، درزگیرهای سیلیکونی باید پخت شوند. پخت سیلیکون در اصل به معنای خشک گذاشتن آن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا ویدئو زیر را مشاهده نمایید.

 

مشاوره چسب درزگیر با بتن آرپوم

با مشاوره با ما می توانید اطمینان حاصل کنید که چسب درزگیر شما مطابق با نیازهای و استانداردهای روز است. جهت خرید محصولات چسب درزگیر می توانید از فروشگاه آنلاین بتن آرپوم بازدید نمایید، و همچنین هرگونه توصیه ای را لازم می دانید می توانید با تیم ما تماس بگیرید. 02633535107.