کاربرد و مزایای پودر میکروسیلیس

کاربرد و مزایای پودر میکروسیلیس
  • 2484
  • 1400/1/29

کاربرد و مزایای پودر میکروسیلیس یا میکروسیلیکا

ARP-MICRO SILICA

 ASTM-C1240

میکروسیلیس پودری است با وزن مخصوص فضایی 200 تا 300 کیلوگرم در متر مکعب با رنگ خاکستری مایل به سفید که یک محصول فرعی حاصل از کوره های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می باشد. میکروسیلیس با ترکیبات مشروح زیر حاوی 85 تا 95 درصد دی اکسید سیلیسیم می باشد. این ماده با ساختار کریستالی و ابعاد میانگین 05/0 تا 15/0 میکرون و صد برابر ریزتر از دانه های سیمان و با نرمی بسیار بالا دارای سطح واکنشی بسیار بالایی می باشد.

مزایای پودر میکروسیلیس:

هیدرواکسید کلسیم 2CA(OH) آزاد شده از هیدراتاسیون سیمان 25-20 درصد ملات بتن را تشکیل داده و در واقع جزء ضعیف و حلال توده می باشد. به علت ناپایداری یکی از آسیب پذیرترین اجزا تشکیل دهنده بتن است. شکل ظاهری میکروسیلیس با دارا بودن سطح مخصوص زیاد (ریزی و نرمی دانه ها) باعث عدم تبلور و سطح واکنشی بالای آن عامل بروز رفتار پوزولانی می باشد.

به عبارت دیگر ژل سست و ناپایدار هیدرواکسید کلسیم در مجاورت دی اکسید سیلیسیم (میکروسیلیس) به سیلیکات کلسیم سخت و غیرمحلول تبدیل شده که ضمن قوام، موجب پایداری بتن در برابر حملات شیمیایی واکنش قلیایی مصالح سنگی و همچنین ازدیاد مقاومت فشاری آن می شود. باید توجه داشت به خاطر نیروی جذب سطحی فوق العاده میکروسیلیس و پایین نگه داشتن نسبت آب به سیمان مصرف منتشر کننده ها و کاهنده ها (فوق روان کننده ها) اجتناب پذیر بوده و توصیه می شود.

کاربرد پودر میکروسیلیس:

میکروسیلیس برای تقویت مقاومت های مکانیکی، تراکم، کاهش نفوذپذیری و افزایش دوام در برابر سیکل انجماد و ذوب شدن در ملات سیمانی در موارد زیر کاربرد دارد:

  •  سواحل دریا، سازهای آبی، سدها و کانال ها
  •  سقف ها، پارکینگ ها، پل ها و اسکله ها
  • کارهای ترمیمی و شاتکریت (مقالات ما را درباره ی مزایا و کاربرد و ... شاتکریت مایع و  شاتکریت جامد را مطالعه کنید)
  • ساخت قطعات پیش ساخته

میزان مصرف پودر میکروسیلیس:

میکروسیلیس را بسته به نوع کار به نسبت های 5 الی 10 درصد از وزن سیمان مصرفی جایگزین سیمان نموده و به مخلوط خشک سیمان و مصالح سنگی در ملات و یا بتن اضافه می نماییم. بهترین مدت زمان برای اختلاط 2 دقیقه می باشد مقدار آب مورد مصرفی نیز بایستی برمبنای نیاز پس از افزودن مواد فوق روان کننده و در نهایت براساس اسلامپ مورد نیاز تعیین شود.

کاربرد و مزایای پودر میکروسیلیس

سازگاری پودر میکروسیلیس:

این محصول با تمامی افزودنی دیگر سازگاری کامل داشته و توصیه می شود.

راهنمای مصرف:

میکروسیلیس را به نسبت لازم به مخلوط خشک سیمان و مصالح سنگی مصرفی می افزایند و می توان به همان نسبت از سیمان مصرفی کاست باید توجه داشت که به خاطر نیروی جذب سطحی فوق العاده میکروسیلیس و پایین نگه داشتن نسبت آب به سیمان همواره استفاده از فوق روان کننده ها توصیه می شود. لازم به ذکر است PH بتن کربناته نشده بیش از 13 بوده ولی با افزودن میکروسیلیس به مقدار بیش از 20% وزن سیمان مصرفی شاهد افت PH بتن خواهیم بود هر چند کاهش PH بتن هیچ وقت با افزودن میکروسیلیس به حد نهایی و بحرانی نمیرسد لیکن مصرف میکروسیلیس به مقدار بیش 20%وزن سیمان مصرفی نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود. باید توجه داشت که به خاطر نیروی جذب سطحی فوق العاده میکروسیلیس و پایین نگه داشتن نسبت آب به سیمان همواره استفاده از فوق روان کننده ها توصیه می شود.

مشخصات ظاهری:

 شکل ظاهری: پودری      

رنگ: خاکستری مایل به سفید

 وزن مخصوص: 200-300 گرم بر سانتی متر مکعب               

 عدد قلیایی: 7

دانه بندی : 05/0 الی 15/0 میکرون

کاربرد و مزایای پودر میکروسیلیس

بسته بندی:

در بسته های 40 کیلوگرمی یا 20 کیلوگرم عرضه می شود.

انبارداری:

بایستی در دمای 5 +تا 35 +درجه سانتی گراد نگهداری شود.

نکات ایمنی:

این محصول دارای هیچ ماده خطرناکی نیست. اگرچه کلیه نکات احتیاطی که در مورد مواد سیمانی رعایت می شود بایستی به کار گرفته شود. از تماس با پوست بدنی و چشم ها پرهیز شود و از دستکش لاستیکی و عینک استفاده کنید. در صورت تماس احتمالی موضع را با آب بشویید و در صورت تماس با چشم ها به پزشک مراجعه نمایید.

تاییدیه کیفیت:

تمام محصولاتی که توسط شرکت آرپوم تولید و عرضه می شوند تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

شرکت آرپوم ( arpoom )

تولید کننده و عرضه کننده انواع افزودنی های بتن، واتراستاپ و گروت و ترمیم کننده های بتن و کفپوش های اپوکسی و پوشش های رزینی.

تلفن فروش : 02633535107
فکس: 02189779197