مزایا و روش اجرای بتونه کاسماتیک اپوکسی

مزایا و روش اجرای بتونه کاسماتیک اپوکسی
  • 988
  • 1400/10/2

بتونه کاسماتیک اپوکسی

برای بازسازی سریع و دائمی بتن، به ویژه در مواردی که به استحکام بالا، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیاز است. این محصول برای استفاده افقی طراحی شده است، اما می توان آن را به صورت عمودی اعمال کرد، اگرچه به طور کلی در بخش های نازک تر. این به طور ایده آل برای مخازن اسید، دیوارهای دریایی، کف های صنعتی و برای استفاده به عنوان ملات بستر مناسب است. بتونه کاسماتیک اپوکسی را می توان برای تعمیرات اضطراری که افزایش استحکام سریع مهم است استفاده کرد. وقتی ملات به درستی متراکم شود، بسیار نفوذناپذیر است. در موارد خاص، بتونه کاسماتیک اپوکسی را می توان بر روی بسترهای فلزی استفاده کرد. برای تعمیرات سریع در مکان های عمودی و بالای سر که به فرمولاسیون با ساختار بالاتر و سبک نیاز است، استفاده از چسب در کنار این توصیه می شود. بتونه کاسماتیک اپوکسی بر اساس یک سیستم رزین اپوکسی بدون حلال با کیفیت بالا ساخته شده است. سنگدانه های سیلیکا استحکام بالا و مقاومت در برابر سایش عالی را ارائه می دهند. بتونه کاسماتیک اپوکسی یک ماده دو جزئی است که در مقادیر از پیش وزن شده آماده برای مخلوط کردن و استفاده در محل می باشد. ملات تعمیری باید بتونه کاسماتیک یک ملات دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی بدون حلال باشد که مطابق با استاندارها برای ضخامت های اعمال تا 50 میلی متر در هر لایه به سطوح افقی است. ملات مخلوط همگن باید بتواند مقاومت فشاری کاملاً پخته شده 70 نیوتن بر میلی متر مربع را بدست آورد. باید مخلوط شود و بر روی یک بستر به درستی آماده شده و آماده شده مطابق با دستورالعمل های مکتوب سازنده اعمال شود.

مزایای بتونه کاسماتیک

مزایای بتونه کاسماتیک عبارتند از استحکام نهایی بالا - مناسب برای استفاده ساختاری، رشد اولیه قدرت، اختلال را به حداقل می رساند، مقاومت در برابر سایش - مناسب برای مناطق پر تردد، در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی بسیار مقاوم است، هنگامی که "ماله محکم" تمام شود، محصول پخته شده در برابر آب بسیار غیر قابل نفوذ است، به طور معمول دو برابر بتن با کیفیت خوب استحکام دارد، اجزای از پیش وزن شده ثبات را تضمین می کنند.

کاربرد بتونه کاسماتیک

مصارف این محصول عبارتند از: چسبندگی به قطعات بتنی و انواع سنگ های طبیعی، کاشت آرماتور یا بولت در بتن یا سنگ، تعمیر سطوح کرموی بتنی افقی و عمودی، کاشت میلگرد در دیوار، پر نمودن ترک ها و شکستگی ها، پر نمودن انواع حفره ها، سوراخ ها و درز ها  استفاده میشود.

مزایا و روش اجرای بتونه کاسماتیک اپوکسی

نحوه اجرای بتونه کاسماتیک

آماده سازی

سطح را تمیز کنید و هرگونه گرد و غبار، مواد ناسالم، گچ، روغن، رنگ، گریس، رسوبات خوردگی یا جلبک را حذف کنید. سطح را زبر کنید و با کندن سبک یا سنگ ریزه کردن، هر گونه مواد را از بین ببرید. اره برش یا برش انتهای محل های تعمیر را به عمق حداقل 5 میلی متر برای جلوگیری از لبه پر و ایجاد یک لبه مربع است. منطقه کامل تعمیر را تا لبه اره شده به عمق حداقل 5 میلی متر بشکنید. رسوبات روغن و گریس باید با تمیز کردن بخار، شستشو با مواد شوینده یا استفاده از چربی‌گیر اختصاصی پاک شود. سپس اثربخشی آلودگی زدایی باید توسط یک تست کشش ارزیابی شود. فولاد خورده شده را در محل تعمیر به طور کامل در معرض دید قرار دهید و تمام رسوبات سست و رسوبات خوردگی را از بین ببرید. فولاد باید در شرایط روشن تمیز شود و توجه ویژه ای به پشت میله های فولادی در معرض دید داشته باشد. برای این فرآیند سنگ ریزه توصیه می شود.

بتونه کاری فولادی تقویت کننده

فولاد تمیز شده باید در عرض 3 ساعت پوشش داده شود. یک لایه کامل از بتونه کاسماتیک اپوکسی را بمالید و اجازه دهید قبل از ادامه کار خشک شود. اگر شکی در مورد دستیابی به یک پوشش نشکن وجود دارد، باید یک بار دیگر اعمال شود و مجدداً اجازه داده شود قبل از ادامه خشک شود.

بتونه کاری بستر

زیرلایه های افقی یا مرطوب باید با استفاده از بتونه کاسماتیک اپوکسی پرایم شوند. زیرلایه های عمدتاً عمودی و فلزی باید با استفاده از بتونه کاسماتیک اپوکسی پرایم شوند. در هر دو مورد، پرایمر باید به نسبت های ارائه شده مخلوط شود و کل محتویات قلع 'هاردنر' به ' اضافه شود. قلع پایه این دو جزء باید به مدت 3 دقیقه کاملاً با هم مخلوط شوند. پرایمر مخلوط شده باید به خوبی در بستر آماده شده مالش داده شود، مراقب باشید که تمام عیوب سطح به درستی پوشش داده شود و از "پول زدن" در فرورفتگی ها جلوگیری شود. اگر پرایمر در عرض 30 دقیقه جذب شود، قبل از ادامه باید یک لایه دوم اعمال شود. بتونه کاسماتیک اپوکسی را می توان به محض اینکه پرایمر شروع به ژل شدن کرد اما همچنان چسبندگی سطحی داشت، استفاده کرد. این به طور معمول است بین 30 دقیقه تا 4 ساعت بستگی به دمای محیط و بستر دارد. اگر پرایمر سخت سخت شود، باید قبل از استفاده از بتونه کاسماتیک اپوکسی یک بار دیگر استفاده شود. عمر مفید پرایمر مخلوط تقریباً 60 دقیقه در دمای 20 درجه سانتیگراد یا 30 دقیقه در دمای 35 درجه سانتیگراد است.

مخلوط کردن

باید دقت شود که بتونه کاسماتیک اپوکسی کاملاً مخلوط شود تا ملات کاملاً همگن و قابل ماله‌کشی تولید شود. بسته های "استاندارد" ممکن است با دست مخلوط شوند. اجزای "هدرنر" و "پایه" باید به طور کامل هم زده شوند تا هر گونه رسوب قبل از مخلوط کردن آنها با یکدیگر پخش شود. سپس تمام محتویات ظروف سخت کننده و پایه باید در سطل پلاستیکی خالی شود و به مدت 3 دقیقه کاملاً مخلوط شود. در حالی که به طور مداوم مخلوط می شود، سپس کل کیسه سنگدانه باید به آرامی اضافه شود و سه جزء به مدت 2 تا 3 دقیقه دیگر با هم مخلوط شوند تا اطمینان حاصل شود که سنگدانه کاملاً با رزین های مخلوط خیس شده است. تحت هیچ شرایطی نباید از بسته های قطعه استفاده شود. بسته های صنعتی باید به صورت مکانیکی مخلوط شوند. مجدداً، اجزای «سخت‌کننده» و «پایه» باید کاملاً هم زده شوند تا قبل از مخلوط کردن آنها با یکدیگر، هر گونه نشستی پراکنده شود. سپس کل محتویات ظرف «هدرنر» باید در ظرف «پایه» خالی شود و به مدت 3 دقیقه کاملاً مخلوط شود، سپس در یک میکسر عمل اجباری با ظرفیت کافی تخلیه شود. مخلوط را به آرامی با همزن اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید تا همه اجزا کاملا با هم مخلوط شوند. تحت هیچ شرایطی نباید از بسته های قطعه استفاده شود.

بتونه کاسماتیک اپوکسی مخلوط شده را با شناور چوب روی بستر آماده شده بمالید و محکم فشار دهید تا از چسبندگی مثبت و تراکم کامل اطمینان حاصل شود. ملات را به طور کامل در اطراف هر تقویت کننده در معرض دید فشرده کنید. در مکان‌های محدود، یا در جایی که فولاد تقویت‌کننده در معرض دید وجود دارد، استفاده از دستکش‌دار یک جایگزین قابل قبول است، اما در همه موارد، محصول باید با ماله فولادی به سطحی سفت تمام شود. بتونه کاسماتیک اپوکسی را می توان در مقاطع تا ضخامت 50 میلی متر در مکان های افقی و تا ضخامت تا 6 میلی متر در مکان های عمودی در یک مرحله و بدون استفاده از قالب اجرا کرد. بخش‌های عمودی ضخیم‌تر ممکن است گاهی اوقات بسته به نیمرخ زیرلایه و حجم فولاد تقویت‌کننده در معرض دید ممکن باشد، اما معمولاً باید به صورت لایه‌ای ساخته شوند. هنگامی که مناطق بزرگتر رندر می شوند، یک تکنیک کاربردی تخته شطرنجی توصیه می شود. توجه: حداقل ضخامت اعمال شده بتونه کاسماتیک 5 میلی متر است.