تراز سطح بتن

تراز سطح بتن
  • 831
  • 1400/10/14

تراز سطح بتن

اگر یک دال بتنی ناهموار دارید، می توانید آن را ساب بزنید. تجهیزات ساب زنی قدرتمند در مراکز اجاره ای که به پیمانکاران خدمات ارائه می دهند موجود است. در اینجا چند مورد از رایج ترین کاربردها آورده شده است:

تراز سطح بتن

  • باریک کردن ترک ها یا شیب ها برای کاهش خطرات زمین خوردن.
  • قبل از نصب کفپوش، نقاط بلند یا برآمدگی ها را صاف کنید.
  • ساییدن باقیمانده پوشش های نازک یا سایر پوشش های سخت.
  • برداشتن سطح مهر و موم شده برای پذیرش چسب، نازک یا اپوکسی.

تراز سطح بتن

 اندازه های مختلف برای مشاغل مختلف: اگر یک طبقه بزرگ دارید که نیاز به ساب زنی دارد، برنامه ریزی کنید که یک ماشین سنگ زنی کفی اجاره کنید. اما یک ماشین بزرگ می تواند فضای بزرگی را در مدت اجاره ساب زنی کند. بسته به فروشگاه و ماشین‌هایی که حمل می‌کند، ممکن است یک چرخ سنگ‌زنی الماس در اجاره گنجانده شود یا ممکن است مجبور شوید قطعات سنگ‌زنی الماس را برای هر مجموعه بخرید. برای یک کار کوچک، یک آسیاب زاویه دار مجهز به چرخ سنگ زنی الماس  اجاره کنید. این ابزار عالی برای از بین بردن تنها چند نقطه مرتفع یا مناطق صعب العبور نزدیک دیوارها است. مطمئن شوید دستگاهی که اجاره می‌کنید دارای یک جاروبرقی برای مکیدن گرد و غبار باشد. اگر می‌خواهید درست تا دیوار آسیاب کنید، مطمئن شوید که یک آسیاب با یک پوشش گرد و غبار قابل تبدیل کرایه کنید که چرخ را به اندازه‌ای در معرض دید قرار دهد که به گوشه برسد.

تراز سطح بتن

تراز سطح بتن

دانه های الماس برش را انجام می دهند: سطوح برش این آسیاب‌ها دانه‌های الماسی هستند که توسط «بخش‌ها»، قسمت‌های فلزی برآمده چرخ نگهداری می‌شوند. یک چرخ تهاجمی که می‌تواند 1/4 اینچ بتن یا بیشتر را از بین ببرد، مواد را سریع‌تر خرد می‌کند اما سطح ناهموارتری از خود به جا می‌گذارد. یک چرخ با تهاجمی کمتر، مقادیر کمتری از بتن را حذف می کند و سطح صاف تری ایجاد می کند. در اینجا قانون کلی برای انتخاب چرخ وجود دارد: هرچه سطح آن بیشتر باشد، چرخ کمتر تهاجمی است. برای برداشتن برجستگی های بلند و بلند یا نواحی بزرگ و ناهموار بتن، نوع تهاجمی را انتخاب کنید و برای کارهایی مانند تمیز کردن بقایای کاشی نازک از روی دیوار یا آماده سازی برای پوشش اپوکسی، نوع تهاجمی را انتخاب کنید.

تراز سطح بتن5

تجهیزات ایمنی بپوشید: برنامه ریزی کنید تا خود را با وسایل ایمنی بپوشانید: محافظ شنوایی، عینک ایمنی و ماسک تنفسی. ماشین های پرسرعت صدا دارند و می توانند قلوه سنگ های بتنی را از چرخ سنگ زنی به پرواز در آورند. سنگ زنی بتن همچنین گرد و غبار ریز سیلیس را آزاد می کند که می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. همیشه از ماسک تنفسی دارای گواهی N95 استفاده کنید. مهر و موم را با این آزمایش آسان بررسی کنید: اگر می توانید به شدت بازدم و دم را بدون خروج هوا انجام دهید، خوب است که آسیاب کنید. اگر موی صورتتان باشد، حتی کمی ته ریش باعث خراب شدن مهر و موم می شود. برو و اصلاح کن - دوباره رشد خواهد کرد!

تراز سطح بتن

ماشین را در حرکت نگه دارید: در حالی که آسیاب می کنید، سر کاتر را در حرکت نگه دارید، به خصوص با یک آسیاب کف بزرگ. دستگاه را روی چرخ هایش بچرخانید و سر برش را به صورت قوس دار حرکت دهید. اگر سطح برش فقط روی یک لبه قرار دارد، دستگاه را به صورت دایره های کوچک کار کنید تا سطح آن صاف شود.

تراز سطح بتن

انتخاب کنترل گرد و غبار

دو راه عالی برای جلوگیری از وحشی شدن گرد و غبار وجود دارد. می‌توانید از یک سمپاش پمپ دستی برای خیس کردن کف هنگام آسیاب کردن با آب استفاده کنید تا گرد و غبار پایین نیاید. اما شما یک دوغاب کثیف خواهید داشت که باید با شلنگ جدا شود یا با یک جاروبرقی مرطوب مکیده شود. یا می‌توانید یک جاروبرقی سنگین اجاره کنید (جاروهای معمولی کارگاهی نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند) تا به آسیاب متصل شوید. همچنین کار بسیار خوبی برای حذف گرد و غبار انجام می دهد، اما هزینه آن کمی بالا خواهد بود و باید دیوارهایی از ورقه های پلاستیکی قرار دهید و دریچه های اطراف را بپوشانید. انتخاب با شماست، اما به یاد داشته باشید که در هر صورت از ماسک تنفسی خود استفاده کنید!

تراز سطح بتن

تراز سطح بتن

نیبل کردن در یک بلند کن: برای یک پیاده رو بالارفته یا دال ترک خورده، آسیاب را کمی کج کنید و گوشت بتن را بردارید و سپس نقطه مرتفع را پر کنید. ممکن است هرگز به طور کامل صاف نشوید، اما می توانید این خطر را کاهش دهید. وقتی کج می شود، پوشش گرد و غبار نمی تواند تمام گرد و غبار را بگیرد، بنابراین به یک شلنگ دوم و یک کمکی نیاز دارید.

تراز سطح بتن

سنگ زنی تا لبه: هرگز برای نزدیک شدن به دیوار، پوشش گرد و غبار را بردارید. قرار گرفتن در معرض سیلیس بد را افزایش می دهید و یک مانع ایمنی را از بین می برید. برای خرد کردن دیوارهای نزدیک با یک پوشش گرد و غبار قابل تبدیل، انتهای باز پوشش گرد و غبار را به دیوار فشار دهید و گذرگاه‌های کم عمق و ثابت ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام حرکت دادن آن به جلو و عقب، لبه چرخ را داخل بتن فرو نبرید.

تراز سطح بتن

محل آسیاب کردن را علامت بزنید

1. ردیابی نقاط مرتفع (بالا)

فضایی را که باید زمینی شود مشخص کنید. با استفاده از یک تراز یا خط مستقیم دیگر، محل برخورد نقطه بالا با سطح صاف را پیدا کنید. صافی را روی نقطه مرتفع متعادل کنید و جایی که انتهای تراز به یک اندازه از زمین فاصله دارد و اطراف نقطه مرتفع است را علامت بزنید. این را می توان با چشم انجام داد. عالی نخواهد بود، اما شروع خوبی خواهد بود.

2. پیشرفت خود را بررسی کنید (در زیر)

شروع به آسیاب کردن روی تاج نقطه مرتفع کنید و به سمت نشانه های خود حرکت کنید. هنگامی که احساس کردید پیشرفت کرده اید، دوباره از خط مستقیم برای بررسی صافی استفاده کنید. نقاط مرتفع را دوباره دنبال کنید و آنها را خرد کنید. این فرآیند خرد کردن و چک کردن را تکرار کنید تا نقطه بالا از بین برود.

تراز سطح بتن