عایق قیری امولسیونی بتن فونداسیون

عایق قیری امولسیونی بتن فونداسیون
  • 1260
  • 1400/6/13

عایق قیری امولسیونی برای ضد آب کردن بتن فونداسیون

جلوگیری از نفوذ آب به زیرزمین ها مستلزم انتخاب سیستم ضد آب مناسب و نصب صحیح آن است. بعد از سوختن، احتمالاً بدترین اتفاقی که می تواند برای یک ساختمان مسکونی بیفتد، مشکل فونداسیون است. فونداسیون به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که خانه بر روی آن ساخته شده است، چیزی که ساختمان را در جایی که ساخته شده است نگه می دارد ، بارهای مرده و بارهای زنده را به زمین منتقل می کند.

منبع اکثر قریب به اتفاق مشکلات فونداسیون آب است. خاک مرطوب زیر فونداسیون می تواند متورم یا از بین برود. محصولات ضد آب و آب بند که برای محافظت از فونداسیون شما طراحی شده اند خریداری کنید و این تنها اولین دلیل برای خشک نگه داشتن پایه است. سپس مشکل کوچکی از زیرزمین های مرطوب مرطوب و فضاهای خزنده وجود دارد که می تواند باعث ایجاد کپک و ایجاد فضاهای داخلی زیر زمین به طور کلی ناخوشایند شود. مشکل این است که بتن معمولی ضد آب نیست. اگرچه ترک خورده (و چه بتنی شکسته نشده است؟) معمولاً آب مایع را دور نگه می دارد، اما بخار آب هنوز می تواند به راحتی نفوذ کند. جلوگیری از خروج آب از پایه های بتنی و جلوگیری از حرکت آن در بتن برای یک سازه موفق ضروری است.

بنابراین، رسیدن به هدف ما، تخلیه هرگونه آب و اطمینان از فضای داخلی خشک زیر درجه، بسته به موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، توپوگرافی، شرایط سطح خاک/سطح آب و عمق فونداسیون می تواند نسبتاً ساده یا نسبتاً درگیر باشد. سه جزء از هر سیستم برای جلوگیری از آب طراحی شده است. این ها از پایین به بالا عبارتند از:

•    برای جابجایی آب از پایین فونداسیون تخلیه می شود
•    تصفیه دیوار برای جلوگیری از حرکت رطوبت در دیوار و هدایت آب به سمت تخلیه ها
•    تصفیه سطح زمین مجاور ساختمان برای هدایت آبهای سطحی به دور

و به خاطر داشته باشید که از آنجا که این ساختمان عمدتا زیر زمین خواهد بود، پس از اتمام ساختمان انجام آن در اولین بار بسیار مهم است. زیرا برای  تعمیر آن هزینه ها بالا رفته شامل هزینه دوباره میشه. فونداسیون نشتی در یک ساختمان مسکونی می تواند به خود سازه آسیب برساند. در یک ساختمان تجاری ، آب می تواند تجهیزات گران قیمت را خراب کرده و کارهای حیاتی را مختل کند. همه اینها باعث از دست رفتن پول ، اتلاف وقت ، ناراحتی مشتریان و گاهی دعاوی حقوقی می شود.

عایق قیری امولسیونی بتن فونداسیون

چگونه می توان یک فونداسیون را ضد آب کرد؟

یکی از قسمتهای مهم عایق فونداسیونها اجرای پوشش عایق قیری امولسیونی می باشد این محصول  لایه ای از قیر است که روی دیوارها اسپری می کنیم. این لایه بیرونی معمولی از قیر نفتی درست شده است ، شبیه چیزی که روی سقف می گذرد. در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است و برای دفع رطوبت که به پایه بتنی شما می رسد بسیار مفید است و به تخلیه آب کمک می کند. در حالی که این ماده قیری بخش مهمی از عایق بندی فونداسیون است ، تنها لایه محافظتی نیست که باید به آن اعتماد کنید. ادامه مطلب را بخوانید!

عایق قیری فونداسیون به عنوان روکش قیری نیز نامیده می شود. متداول ترین کاربردهای پوشش های قیری شامل مناطقی است که زیر لایه مرطوب است. این یک پوشش محافظ و ضد آب عالی است ، به ویژه در سطوحی مانند پایه های بتنی. پوشش قیری از مواد پایه قیری ساخته شده است و برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نیست. هنگام قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بسیار شکننده و شکننده می شود مگر اینکه با مواد منعطف تر مانند پلی یورتان یا پلیمرهای اکریلیک اصلاح شود.

عایق قیری امولسیونی بتن فونداسیون

ضد آب قیری چیست؟

ضد آب قیری به عنوان روکش قیری یا پوشش قیری عایق امولسیونی نیز شناخته می شود و این ماده بسیار چسبناک است که به خوبی روی سطوح بتنی ، حتی زمانی که عمودی هستند ، محکم است. به صورت اسپری استفاده می شود. پیمانکاران از آن استفاده می کنند زیرا آسان است و در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است.

روکش قیری ضد آب (پرایمر قیری بتن)

یکی دیگر از روشهای ضد آب ساختمانی ساختمان استفاده از روکش قیری (پوشش عایق قیری) است. درجه پلیمری و خواص فیبر تقویت شده انعطاف پذیری و محافظت در برابر آب را فراهم می کند. این روش به عنوان روکش قیری نیز شناخته می شود که در پی های بتنی عالی است. با این حال ، مواد مبتنی بر قیر در این نوع پوشش ممکن است در معرض نور خورشید مناسب نباشند. این به این دلیل است که در دراز مدت شکننده و شکننده می شود. شما می توانید آن را با استفاده از مواد منعطف تر مانند پلیمرهای اکریلیک یا پلی اورتان اصلاح کنید.

عایق قیری امولسیونی نه تنها از فضاهای داخلی در برابر نفوذ آب به داخل محافظت می کند ، همچنین باعث کاهش توانایی عملکرد آنها ، اختلال در عملکرد تجهیزات فرایند و بدتر شدن شرایط میکرو اقلیمی در داخل خانه می شود، بلکه از تخریب فونداسیون تاسیسات نیز جلوگیری می کند. بنابراین، انتخاب و اجرای صحیح پوشش عایق قیری امولسیونی ضد آب نیز دوام کل تأسیسات را تضمین می کند. پوشش عایق امولسیونی-قیری برای ضد آب کردن سازه های ساختمان استفاده می شود و برای استفاده در راه حل های سیستم توسعه یافته توسط متخصصان شرکت توصیه می شود.

نقشه و برنامه ریزی برای عایق بندی بتنی

زمان را برای ضد آب بودن در نظر بگیرید. اگر از یک پیمانکار برای ضد آب استفاده می کنید ، تشخیص دهید که عایق قیری امولسیونی  خوب  و با کیفیتی را برای فونداسیون کار شما انتخاب کرده باشه و زمان اجراء  را هم در نظر بگیرید اگر در مناطقی ساکن هستید که آب و هوای ان منطقه بارانی و ابری می باشد، زیرا باران می تواند کار ضد آب کردن فونداسیون را به تاخیر بیندازد.طرح اجرای عایق رطوبتی (پوشش عایق قیری امولسیونی) را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا ویدئو زیر را مشاهده نمایید.