گروت
  • 1287
  • 1400/5/26

گروت

گروت سیمانی ویژه با مقاومت بالا BR-G02
گروت با جریان بالا ، مقاومت بالا ، جبران انقباض.

پرفروش ترین گروت جریان قوی با مقاومت بالا برای طیف گسترده ای از کاربردهای تزریق در صنعت ، زیرساخت ، ساختمان و مهندسی عمران.

گروت پایه سیمانی با مقاومت بالا، یک گروت سیمانی آماده است که برای کاربردهایی که در آن گروت مقرون به صرفه با جریان خوب و حفظ جریان و استحکام بیشتر مورد نیاز است تولید گردیده است .
در درجه اول به عنوان گروت روان طراحی شده است ، اما همچنین می تواند در قوام ماله شو استفاده شود. گروت محصولی است که میتوان در زمینه مسائلی که بحث مقاومتی مطرح است به خوبی عمل کند. این محصول توانایی این را دارد که به خوبی در پروژه و مسائلی مقاومت زیادی از ملات نیاز هست را رفع کند و سطحی پایه سیمانی با مقاومت نسبت خوب و بالا نسبت به سیمان معمولی را ارائه دهد. ساختار خاص و ویژه و دانه بندی خاص اجزای سازنده گروت موجب این عمر شده است. 

مناسب برای:

  • زیر ماشین آلات و صفحات چوبی
  • تزریق ریل و یاطاقان پل
  • رفع پیچ و مهره
  • زیر بنایی
  • پر شدن خالی
  • تزریق صفحات پایه فولادی

یک گروت دقیق با کیفیت خوب ، چه بر پایه رزین و چه سیمانی باید انتقال بار خوبی را ارائه دهد و در اکثر شرایط به راحتی قابل اجرا باشد.

مسائل و سوالات متداولی که می توانید با آنها مواجه شوید

گروت

انتخاب گروت مناسب

انتخاب گروت بلبرینگ مناسب بستگی به بارگیری دستگاه ، اندازه بلبرینگ ، اندازه شکاف و روش تزریق دارد. انتخاب گروت اشتباه می تواند منجر به خرابی گروت بلبرینگ شود. به عنوان مثال ، اکثر گروت های سیمانی قادر به مقاومت در برابر بارهای مداوم در برابر ضربه مانند ماشینهای ارتعاشی نیستند. گروت سیمان در کشش ضعیف بوده و دچار شکستگی می شوند. این امر می تواند پیامدهای جدی بر ایمنی داشته باشد و هزینه ترمیم می تواند صد برابر هزینه اولیه کوتاه مدت اولیه آن باشد.

گروت

گروت ریزی اشتباه

(شکستگی و خرد شدن دوغاب گروت در زیر صفحه ستون)

پشتیبانی ارائه شده توسط گروت ، منطقه تحمل موثر (EBA) است. این می تواند تحت تأثیر نشت دوغاب گروت، ورق بدون سطح ، کوچک شدن دوغاب ، اختلاط نامناسب گروت ، روش قرار دادن اشتباه ، جریان ضعیف دوغاب یا حفره های حبس شده هوا قرار گیرد. EBA می تواند منجر به بارگیری نقطه ای روی دوغاب شود که به نوبه خود می تواند منجر به ترک خوردگی و خرد شدن دوغاب در زیر صفحه پایه شود. این می تواند عواقب ناگواری بر دستگاه داشته باشد.

گروت

ترک در دوغاب و اطراف صفحه پایه

گروت های سیمان برای تأمین خواص غیر کوچک کننده مورد نیاز یک دوغاب بلبرینگ دقیق ، متکی به انبساط هستند. این انبساط باید در زیر صفحه پایه محدود شود ، اما اگر اجازه داده شود آزادانه منبسط شود ، ممکن است دوغاب به دلیل کوچک شدن دچار ترک شود. این ترک خوردگی اغلب در جایی مشاهده می شود که دوغاب سیمان به درستی تکمیل نشده باشد. گروت های اپوکسی به همان اندازه که انقباض ذاتی کمی دارند تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

انتخاب و کاربرد صحیح دوغاب

گروت

بستر را آماده کنید

سطح پایه بتنی باید عاری از هرگونه مواد سست و شکننده ، خشک و عاری از گرد و غبار و شیر باشد و به اندازه کافی بالغ باشد که از نظر فیزیکی یا شیمیایی با گروت تداخل نداشته باشد.

پیچ و مهره های نگهدارنده: بهتر است ابتدا پیچ های نگهدارنده را گروت کنید. این اطمینان می دهد که آنها به طور کامل پر شده اند. برخی از مشخصات نیاز به تزریق جیب لنگر و یاطاقان زیر صفحه به طور همزمان دارند. این می تواند منجر به گیر افتادن هوا و ایجاد خالی در جیب شود ، مگر اینکه دوغاب گروت بسیار روان و مایع باشد.

میله های متحرک: از شیلنگ های فولادی برای ایجاد تراز و تراز صحیح صفحه پایه استفاده می شود که سپس با استفاده از پیچ لنگر در محل ثابت می شود. میله ها را می توان برداشته یا تا زمانی که ضد خوردگی باشند می توانند باقی بمانند.

شاتر: اطمینان حاصل کنید که کرکره محکم به پایه محکم شده است تا از ریزش دوغاب اطمینان حاصل نکنید.

انتخاب دوغاب مناسب

برای بارهای استاتیک بالا: از دوغاب سیمان دقیق مانند گروت با مقاومت بالا استفاده کنید.

برای بارهای ارتعاشی ، مواد شیمیایی یا بارهای دینامیکی بالا: از گروت اپوکسی دقیق مانند گروت قابل ریختن گروت اپوکسی مقاوم استفاده کنید.

ریختن یا پمپاژ دوغاب گروت

هنگام ریختن دوغاب گروت در کرکره ها از یک طرف صفحه پایه ، از قیف قابل جابجایی برای تهیه سر دوغاب مناسب استفاده کنید. قیف باید حداقل ارتفاع 100 میلی متر و نسبت 1: 3 (ارتفاع قیف: طول ریختن) داشته باشد.

گروت همچنین می تواند از مرکز صفحه یاتاقان پمپاژ شود و در همه طرف به طور مساوی به خارج پخش شود. یک پمپ پرستالتیک برای دوغاب رزین و یک پمپ دیافراگمی یا کرم برای دوغاب سیمان استفاده می شود. متناوباً ، برای مناطق بزرگ تزریق ، یک تسمه دوغاب از طریق شکاف به طرف دیگر قرار داده می شود و با ادامه پمپاژ به آرامی خارج می شود.

گروت

اطمینان حاصل کنید که لبه های دوغاب به درستی به پایان رسیده اند

دوغاب سیمان باید با لبه ورق فولادی یا صفحه ستون  و شیب دار خم شود. این کار برای جلوگیری از ترک خوردن در جایی که دوغاب بدون محدودیت است انجام می شود. 

عمل آوری نیز در گروت از نکات مهم و حائز اهمیت است؛ که این امر (کیورینگ بتن) میتواند به روش های سنتی یعنی آب پاشی یا استفاده از گونی خیس صورت گیرد یا با استفاده از افزودنی های کیورینگ صورت گیرد. در هر صورت کیورینگ گروت نیز باید انجام گیرد چرا که از ترک خوردگی و بهتر عمل کردن آن کمک شایانی می کند.

بتن آرپوم

شرکت بتن تولید کننده و عرضه کننده افزودنی شیمیایی بتن

شرکت بتن آرپوم شامل گروه بازرگانی و تولیدی می باشدکه سالها مطابق با تکنولوژی روز دنیا در تولید کلیه افزودنی های شیمیایی بتن  و ساختمان توانسته است گامی در جهت ارتقاء و پیش روی این صنعت بر دارد.
افتخار دارد که با توجه به انجام پروژه های مشابه به صورت مطلوب ، امکانی مناسب جهت همکاری و مشاوره فی مابین را فراهم سازد. امید است که شما  پس از مطالعه این مقاله ما را از نظریات خود مطلع ساخته تا در بستری از مفاهمه فنی فرصت برای همکاری مشترک بوجود آید.
شرکت بتن آرپوم با ارائه محصولات با کیفیت و با کارشناسان فنی و خبره خود می تواند شما را در تمامی مراحل پروژه یاری برساند.برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت ما www.betonarpoom.ir  مراجعه بفرمایید.